Stima de sine a adolescenților implicați în relația de bullying
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
579 120
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-18 18:40
SM ISO690:2012
POPA, Rodica. Stima de sine a adolescenților implicați în relația de bullying. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 208-212. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Stima de sine a adolescenților implicați în relația de bullying


Pag. 208-212

Popa Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

In this study, devoted to the phenomenon of bullying in adolescence, we investigated the extent to which the level of self-esteem influences the condition of aggressor (harasser) or the condition of victim in the bullying relationship. The tests used led to the conclusion that, from a statistical point of view, there is no significant correlation between harassing adolescents and victim adolescents. However, it turned out that there is an inverse correlation, statistically significant, between the level of self-esteem and victimization. By limiting research to an elite high school humanities class, it has been found that bullying students can have a high level of self-esteem.