Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
942 77 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 17:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:336 (4) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4063) |
Finance (1803) |
SM ISO690:2012 SABĂU, Lidia. Educaţia financiară în epoca digitală: analiza politicilor. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 4(72), pp. 95-102. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(72) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.4.12 | ||||||
CZU: 37.015:336 | ||||||
Pag. 95-102 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia financiară, din perspectivele politicilor şi strategiilor existente, ar trebui studiată de la vârste cât mai fragede, astfel încât să încurajeze un comportament financiar responsabil al viitorilor adulţi. Strategiile guvernelor au rolul de a aşeza acest tip de educaţie în sfera interesului naţional, pentru ca exersarea în mediul online a unor abilităţi din domeniul financiar să poată îmbunătăţi considerabil atitudinile tinerelor generaţii în viaţa reală referitoare la gestionarea eficientă a banilor. Autoarea lucrării de faţă a analizat aceste strategii, cu scopul de a contura perspectivele mai multor ţări în această direcţie şi de a sintetiza beneficiile politicilor educaţionale. |
||||||
Cuvinte-cheie educație financiara, analiza strategiilor naţionale, resurse digitale, Financial education, analysis of national strategies, digital resources |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52387/1811-5470.2021.4.12</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Sabău, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Educaţia financiară în epoca digitală: analiza politicilor</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educație financiara</subject> <subject>analiza strategiilor naţionale</subject> <subject>resurse digitale</subject> <subject>Financial education</subject> <subject>analysis of national strategies</subject> <subject>digital resources</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.015:336</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-12-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Educaţia financiară, din perspectivele politicilor şi strategiilor existente, ar trebui studiată de la vârste cât mai fragede, astfel încât să încurajeze un comportament financiar responsabil al viitorilor adulţi. Strategiile guvernelor au rolul de a aşeza acest tip de educaţie în sfera interesului naţional, pentru ca exersarea în mediul online a unor abilităţi din domeniul financiar să poată îmbunătăţi considerabil atitudinile tinerelor generaţii în viaţa reală referitoare la gestionarea eficientă a banilor. Autoarea lucrării de faţă a analizat aceste strategii, cu scopul de a contura perspectivele mai multor ţări în această direcţie şi de a sintetiza beneficiile politicilor educaţionale.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Financial education, from the perspective of existing policies and strategies, should be studied from an early age so as to encourage responsible financial behavior of future adults. Governments’ strategies are to place this type of education in the realm of the national interest, so that practicing financial skills online can greatly improve the attitudes of young generations in real life regarding the efficient management of money. The author of this paper has analyzed these strategies in order to outline the perspectives of several countries in this direction and to summarize the benefits of educational policies.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>