Caracterizarea tipurilor de texte multimodale în clasele primare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1639 105
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-16 15:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.881/82.135.1:801.82+373.3 (1)
Education (14878)
Sources of linguistics and philology. Collections of texts (65)
Kinds of school providing general education (2143)
SM ISO690:2012
BUCUN, Silvia. Caracterizarea tipurilor de texte multimodale în clasele primare. In: Educația în fața noilor provocări, 5-6 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.1, pp. 216-220. ISBN ISBN 978-9975-76-372-1 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în fața noilor provocări
Vol.1, 2021
Conferința "Educația în fața noilor provocări"
Chisinau, Moldova, 5-6 noiembrie 2021

Caracterizarea tipurilor de texte multimodale în clasele primare

CZU: 372.881/82.135.1:801.82+373.3

Pag. 216-220

Bucun Silvia
 
Liceul Teoretic „Liviu Deleanu”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 ianuarie 2022


Rezumat

Textul multimodal se caracterizează prin interacțiunea cuvintelor cu imaginea, culoarea și sonoritatea, reprezentând o combinare a diferitelor modele semiotice într-o comunicare Abordarea şi înţelegerea textelor multimodale este diferită de textele continue sau discontinue. Componenta lingvistică are la bază vocabularul, tonul, organizarea discursului, coerenţa. Vizualul presupune analiza culorii, formei, stilului, dimensiunii sau perspectivei. Gestualul are nevoie de observarea mimicii, a limbajului corpului. Auditivul va trimite la linia melodică, efectele sonore, zgomotele ambientale, liniştea, intonaţia sau volumul.

Multimodal text is characterized by the interaction of words with image, color and sound, representing a combination of different semiotic patterns in a communication. The approach and understanding of multimodal texts is different from continuous or discontinuous texts. The linguistic component is based on vocabulary, tone, discourse organization, coherence. The visual involves the analysis of color, shape, style, size or perspective. The gesture needs the observation of mimicry, of body language. The ear will send to the melody line, sound effects, ambient noise, silence, intonation or volume.

Cuvinte-cheie
text, text multimodal, tipuri de texte multimodale, bandă desenată, animaţie, poveste digitală, poster electronic.,

text, multimodal text, multimodal text types, comics, animation, digital story, electronic poster.