Articolul precedent |
Articolul urmator |
319 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 12:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.562(478) (6) |
Foreign trade. External trade. International trade (389) |
SM ISO690:2012 LOGHIN, Nicolai. Impactul împrumuturilor externe asupra dezvoltării economiei naţionale. In: Tezele celei de-a : 68-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, Ed. 68, T, 20 mai 2015, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2015, Ediția 68, T, pp. 23-24. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a Ediția 68, T, 2015 |
||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor și masteranzilor" 68, T, Chişinău, Moldova, 20 mai 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 339.562(478) | ||||||
Pag. 23-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate se referă la împrumuturile efectuate de către Republica Moldova. Scopul cercetării este prezentarea impactului împrumuturilor externe asupra economiei naţionale. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: precizarea noţiunilor şi datelor statistice privind împrumuturile externe şi prezentarea impactului acestora asupra economiei naţionale. Cercetările au fost realizate la Catedra Finanţe şi Bănci a Facultăţii Economie. Drept metode de cercetare au fost folosite: triangularea datelor, analiza comparativă şi analiza macroeconomică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat un nivel confortabil al împrumuturilor externe raportate la PIB, datoria externă publică şi public garantată situându-se la nivelul de 27%, iar datoria privată la nivelul de 73 %. Astfel, capacitatea Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile faţă de donatorii externi nu este afectată şi economia face faţă cu brio serviciului datoriei externe. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: 1. Elaborarea unei strategie de atragere şi utilizare a împrumuturilor externe în strictă conformitate cu obiectivele de dezvoltare a ţării şi indicatorii macroeconomici anticipaţi; 2. Respectarea cu stricteţe a programului guvernamental ”Managementul datoriei de stat pentru anii 2015-2017” în vederea asigurării stabilităţii şi capacităţii Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile externe, fără a recurge la anumite măsuri de austeritate; 3. Redobândirea încrederii din partea creditorilor internaţionali prin semnarea de către Republica Moldova a unui nou memorandum cu Fondul Monetar Internaţional; 4. Monitorizarea activă a evoluţiei serviciului datoriei de stat în vederea asigurării capacităţii de restituire a împrumuturilor externe la termen şi fără a pune o presiune prea mare asupra bugetului de stat; 5. Asigurarea transparenţei maxime şi informarea corectă a populaţiei privind împrumuturile externe şi adevărata povară a datoriei externe pe care contribuabilii trebuie să o suporte. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Loghin, N.</dc:creator> <dc:date>2015</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Rezultatele prezentate se referă la împrumuturile efectuate de către Republica Moldova. Scopul cercetării este prezentarea impactului împrumuturilor externe asupra economiei naţionale. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: precizarea noţiunilor şi datelor statistice privind împrumuturile externe şi prezentarea impactului acestora asupra economiei naţionale. Cercetările au fost realizate la Catedra Finanţe şi Bănci a Facultăţii Economie. Drept metode de cercetare au fost folosite: triangularea datelor, analiza comparativă şi analiza macroeconomică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat un nivel confortabil al împrumuturilor externe raportate la PIB, datoria externă publică şi public garantată situându-se la nivelul de 27%, iar datoria privată la nivelul de 73 %. Astfel, capacitatea Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile faţă de donatorii externi nu este afectată şi economia face faţă cu brio serviciului datoriei externe. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: 1. Elaborarea unei strategie de atragere şi utilizare a împrumuturilor externe în strictă conformitate cu obiectivele de dezvoltare a ţării şi indicatorii macroeconomici anticipaţi; 2. Respectarea cu stricteţe a programului guvernamental ”Managementul datoriei de stat pentru anii 2015-2017” în vederea asigurării stabilităţii şi capacităţii Republicii Moldova de a-şi onora obligaţiile externe, fără a recurge la anumite măsuri de austeritate; 3. Redobândirea încrederii din partea creditorilor internaţionali prin semnarea de către Republica Moldova a unui nou memorandum cu Fondul Monetar Internaţional; 4. Monitorizarea activă a evoluţiei serviciului datoriei de stat în vederea asigurării capacităţii de restituire a împrumuturilor externe la termen şi fără a pune o presiune prea mare asupra bugetului de stat; 5. Asigurarea transparenţei maxime şi informarea corectă a populaţiei privind împrumuturile externe şi adevărata povară a datoriei externe pe care contribuabilii trebuie să o suporte.</p></dc:description> <dc:source>Tezele celei de-a (Ediția 68, T) 23-24</dc:source> <dc:title>Impactul împrumuturilor externe asupra dezvoltării economiei naţionale</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>