Organizarea şi economia achiziţiilor în întreprinderile agricole (în cadrul SRL “Cunibad-Agro” s. Slobozia Mare, r. Cahul)
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
295 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 16:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
631.155.2:658.7(478) (1)
Farm management and organization (498)
Buying. Purchasing. Procurement. Management of stock (55)
SM ISO690:2012
CULEVA, Mihaela. Organizarea şi economia achiziţiilor în întreprinderile agricole (în cadrul SRL “Cunibad-Agro” s. Slobozia Mare, r. Cahul). In: Tezele celei de-a : 68-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, Ed. 68, T, 20 mai 2015, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2015, Ediția 68, T, pp. 19-20.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 68, T, 2015
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor și masteranzilor"
68, T, Chişinău, Moldova, 20 mai 2015

Organizarea şi economia achiziţiilor în întreprinderile agricole (în cadrul SRL “Cunibad-Agro” s. Slobozia Mare, r. Cahul)

CZU: 631.155.2:658.7(478)

Pag. 19-20

Culeva Mihaela
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la economia achiziţiilor şi organizarea întreprinderii. Scopul cercetării este de a vedea cum are loc organizarea şi economia achiziţiilor în cadrul întreprinderii. Achiziţiile de obicei se caracterizează prin funcţiile întreprinderii de natura marketingului, comercială şi juridică, care au ca scop organizarea cumpărării de bunuri fizice şi servicii de care întreprinderea are nevoie pentru a-şi realiza misiunea. Pentru realizarea scopului au fost înaintate următoarele obiective: selectarea a celor mai buni furnizori de pe piaţă, contribuţia la obţinerea unei proiectări eficace a noilor produse, protejarea, structura costurilor companiei, menţinerea unui echilibru corect între calitate şi valoare, monitorizarea tendinţelor de pe piaţa de aprovizionare, negocierea în scopul de a colabora cu furnizori care vor urmări obţinerea unor avantaje reciproce. Cercetările au fost realizate în cadrul întreprinderii SRL „Cunibad-Agro”. În urma cercetărilor efectuate s-a constatat că întreprinderea pentru a avea succes trebuie să dispună de o structură organizatorică bine elaborată fiindcă o structură organizatorică poate fi considerată ca fiind scheletul organismului care este întreprinderea, buna funcţionare a acesteia fiind dependentă de modul în care sunt plasate şi utilizate resursele umane de care dispune într-o anumită etapă. Structura organizatorică privită în ansamblul ei are două părţi distincte: structurale conducere sau funcţională şi structura de producţie sau operaţională. Structura de conducere sau funcţională cuprinde ansamblul persoanelor, compartimentelor şi relaţiilor organizaţionale constituite şi plasate astfel încât să asigure condiţiile economice, tehnice şi de personal necesare desfăşurării procesului managerial şi a proceselor de execuţie. Structura de producţie sau operaţională este formată din ansamblul persoanelor, compartimentelor şi relaţiilor organizaţionale constituite în scopul realizării directe a obiectului de activitate al întreprinderii. Factorii cheie de succes care au dus la dezvoltarea achiziţiilor sunt: căutarea competitivităţii; dezvoltarea şi gestiunea patrimoniului tehnologic; calitatea foarte ridicată şi asigurarea unor servicii de înalt nivel; reducerea ciclurilor de viaţă; asigurarea perenităţii aprovizionărilor. În urma rezultatelor obţinute s-a constatat că activitatea de achiziţie din cadrul SRL «CunibadAgro» reprezintă multe dintre caracteristicile pe care le putem observa în majoritatea funcţiilor de achiziţie sau de aprovizionare. Principalele motive care explică intensificarea implicări funcţiei de achiziţie în procesul decizional a întreprinderii sunt: implicarea activă a achiziţionerilor poate reduce costurile de aprovizionare, precum şi identificarea potenţialelor noi surse; ritmul accelerat de inovare a materialelor necesită o echipă managerială mai integrată, implicînd toate funcţiile şi adoptînd mai curînd o metodă de gestiune bazată pe procese, decît una funcţională; asigurarea unei mai bune calităţi a materialelor achiziţionate ţinînd cont de profesionalismul specialiştilor din achiziţie; Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: Ø îmbunătăţirea şi perfecţionarea procesului de colaborare cu furnizorii pentru a putea stabili relaţii de durată; Ø implementarea unor noi metode şi proceduri de achiziţii; Ø identificarea celor mai favorabili furnizori în scopul realizării economiilor în cadrul întreprinderii; Ø constituirea unui compartiment de achiziţii şi angajarea unui specialist în achiziţii.