Aspecte de bază aferente modificării legislației fiscale în 2018
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
295 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 23:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.2 (492)
Public revenue (484)
SM ISO690:2012
BARBĂ, Galina. Aspecte de bază aferente modificării legislației fiscale în 2018. In: Tezele celei de-a : 71-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 71, 20 mai 2018, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2018, Ediția 71, T, pp. 95-96. ISBN 978-9975-64-283-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 71, T, 2018
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
71, Chişinău, Moldova, 20 mai 2018

Aspecte de bază aferente modificării legislației fiscale în 2018

CZU: 336.2

Pag. 95-96

Barbă Galina
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2022


Rezumat

Anual au loc modificări ale legislaţiei fiscale ale Republicii Moldova. Către aceste modificări se referă: modificări ale legislaţiei fiscale cu scop de actualizare şi modificări conceptuale ale legislaţiei fiscale. Una dintre principalele modificări conceptuale ale legislaţiei fiscale este cea aferentă tichetelor de masă. Conform Legii cu privire la tichetele de masă nr. 166 din 21 septembrie 2017 tichetele de masă sunt bonuri valorice folosite ca instrument de plată pentru produsele alimentare. Acestea pot fi considerate cheltuială deductibilă în limitele stabilite de legislația fiscală în vigoare. Spre deosebire de bani, tichetele de masă sunt hârtii valorice nefungibile. Tichetele de masă au fost create în Franța la mijlocul anilor 1960 și au fost apoi adoptate de celelalte state, pentru a încuraja companiile să contribuie financiar la o mai bună alimentație a angajaților, determinând astfel creșterea productivității și îmbunătățirea stării generale de sănătate a populației. Angajații pot utiliza tichetele de masă pentru procurarea produselor alimentare în unitățile comerciale partenere, precum supermarketuri, magazine alimentare, cantine, cafenele, restaurante. Tichetele de masă reprezintă un beneficiu extrasalarial existent în peste 40 de țări. În România, tichetele de masă funcționează încă din 1999, fiind cel mai popular beneficiu folosit de aproximativ 2,5 mil. de angajați români. În Republica Moldova în anul 2018 tichetele de masă urmează să fie emise de doi lideri mondiali în soluţii preplătite pentru motivarea salariaţilor şi anume de grupul francez „UP” şi de Compania franceză „Edenred”. Grupul francez „UP” este unul dintre cei mai mari furnizori internaționali de servicii alimentare cu tichete de masă. Acesta și-a deschis o filială în Republica Moldova în luna octombrie 2017 care a lansat la data de 6 martie 2018 primele tichete de masă. Compania franceză „Edenred” este compania care a creat în Franța acum 60 de ani tichetele de masă „Ticket Restaurant” și a dezvoltat modelul tichetelor și cardurilor preplătite în 42 de țări, fiind în prezent liderul mondial și promotorul inovației în acest domeniu. Tichetele de masă vor fi eliberate: atît pe suport de hîrtie, cît și în format electronic. Numărul tichetelor de masă de care poate beneficia un salariat pe parcursul unei luni calendaristice nu trebuie să depășească numărul de zile efectiv lucrate de către salariat la locul de muncă de bază în luna precedentă celei de acordare a tichetelor. Angajatorul este obligat să țină evidența tichetelor de masă acordate salariaților. În cazul în care decide acordarea tichetelor de masă, valoarea nominală deductibilă în scopuri fiscale pentru angajator trebuie să fie cuprinsă între 35 și 45 de lei. Valoarea nominală a tichetelor de masă acordate salariaților reprezintă un venit din care nu se calculează asigurări sociale de stat obligatorii, prime de asigurare obligatorie de asistență medicală, impozit pe venit din salariu și nu reprezintă obiect impozabil cu T.V.A. Cheltuielile suportate de angajator în temeiul legii sunt deductibile în scopuri fiscale.