Articolul precedent |
Articolul urmator |
372 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-31 16:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.019:371.12[378+371.214.46] (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 BOROZAN, Maia. Contextul pedagogic al transferului inovațional din perspectiva exigențelor pieții muncii. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 17-25. ISBN 978-9975-76-369-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii Ediția 1, vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii" Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.019:371.12[378+371.214.46] | ||||||
Pag. 17-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul dezvoltă un sistem de argumente teoretico-empirice privind importanța și semnificațiile științifice ale conceptului de transfer inovațional în acord cu cerințele în schimbare ale pieții muncii și ale pieții serviciilor educaționale. În context pedagogic menținerea calității educației este posibilă în condiția orientării programelor de studii la standardele de competență avansate în documentele de politici internaționale și naționale care reflectă exigențe cu referire la performanța în cercetare, promovarea unui management strategic orientat spre transferul tehnologic pentru îmbunătățirea continuă a ofertei educaționale. Din această perspectivă caracterul dinamic al cerințelor pe piața serviciilor educaționale induce tendința de formare a competențelor de cercetare, inovaționale și antreprenoriale ale cadrelor didactice. Opiniile profesorilor, rezultate din studiul experimental demonstrează interesul sporit pentru valorificarea inovațiilor pedagogice. Cadrele didactice exprimă și motivație suficientă pentru transferul inovațional și pledează pentru instituirea unor parteneriate cu centre de cercetare în scopul formării continue a acestora pentru ghidarea transferului inovațional. |
||||||
Cuvinte-cheie context pedagogic, transfer inovațional, inovații pedagogice, cadre didactice, învățământ superior și învățământ general, pedagogical context, innovation transfer, pedagogical innovations, teachers, higher education and general education |
||||||
|