Contextul pedagogic al transferului inovațional din perspectiva exigențelor pieții muncii
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
372 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-31 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.019:371.12[378+371.214.46] (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
BOROZAN, Maia. Contextul pedagogic al transferului inovațional din perspectiva exigențelor pieții muncii. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 17-25. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Contextul pedagogic al transferului inovațional din perspectiva exigențelor pieții muncii

CZU: 37.019:371.12[378+371.214.46]

Pag. 17-25

Borozan Maia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Articolul dezvoltă un sistem de argumente teoretico-empirice privind importanța și semnificațiile științifice ale conceptului de transfer inovațional în acord cu cerințele în schimbare ale pieții muncii și ale pieții serviciilor educaționale. În context pedagogic menținerea calității educației este posibilă în condiția orientării programelor de studii la standardele de competență avansate în documentele de politici internaționale și naționale care reflectă exigențe cu referire la performanța în cercetare, promovarea unui management strategic orientat spre transferul tehnologic pentru îmbunătățirea continuă a ofertei educaționale. Din această perspectivă caracterul dinamic al cerințelor pe piața serviciilor educaționale induce tendința de formare a competențelor de cercetare, inovaționale și antreprenoriale ale cadrelor didactice. Opiniile profesorilor, rezultate din studiul experimental demonstrează interesul sporit pentru valorificarea inovațiilor pedagogice. Cadrele didactice exprimă și motivație suficientă pentru transferul inovațional și pledează pentru instituirea unor parteneriate cu centre de cercetare în scopul formării continue a acestora pentru ghidarea transferului inovațional.

This article develops a system of theoretical and empirical arguments on the importance and scientific significance of the concept of innovation transfer in accordance with the changing labor market and educational services industry requirements. Research reveals that maintaining the quality of education is possible through a competence –oriented curriculum based on the competence standards stipulated in international and national policy documents that reflect the exigencies regarding research performance and the promotion of a strategic management oriented towards technology transfer aiming at the continuous improvement of the educational offer. From this perspective, the dynamic nature of the educational services industry requirements induces the tendency of forming the teachers’ research, innovation and entrepreneurial skills. Based on the experimental study, teachers demonstrate an increased interest in capitalizing on pedagogical innovations. Teachers also express sufficient motivation for innovation transfer and advocate for the establishment of partnerships with research centers aiming at providing continuous research training programs to guide innovation transfer.

Cuvinte-cheie
context pedagogic, transfer inovațional, inovații pedagogice, cadre didactice, învățământ superior și învățământ general,

pedagogical context, innovation transfer, pedagogical innovations, teachers, higher education and general education