Necesitatea studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională universitară a specialităţilor (necontabili) din domeniul economic
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
232 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 11:27
SM ISO690:2012
BĂDICU, Galina, MIHAILĂ, Svetlana. Necesitatea studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională universitară a specialităţilor (necontabili) din domeniul economic. In: Paradigma contabilităţii şi auditului: realităţi naţionale, tendinţe regionale şi internaţionale, 1 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Ediția 5, pp. 159-166. ISBN 978-9975-127-48-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Paradigma contabilităţii şi auditului: realităţi naţionale, tendinţe regionale şi internaţionale
Ediția 5, 2016
Conferința "Paradigma contabilităţii şi auditului realităţi naţionale, tendinţe regionale şi internaţionale"
Chişinău, Moldova, 1 aprilie 2016

Necesitatea studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională universitară a specialităţilor (necontabili) din domeniul economic

JEL: M 41

Pag. 159-166

Bădicu Galina, Mihailă Svetlana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2021


Rezumat

Obiectivul final al procesului de învăţământ economic superior trebuie să fie formarea competenţelor. În general, dezvoltarea economiei, se realizează cu precădere datorită progresului uman şi ştiinţific, unde o sarcină foarte importantă în dezvoltarea şi consolidarea afacerilor îi revine economistului. Responsabilitatea primară privind competenţele specialiştilor din domeniul economic o au universităţile, care prin modernizarea planului de învăţământ trebuie să ţină cont de cerinţele mediului profesional (angajatorilor), unde rolul economistului, se extinde dincolo de cunoştinţele înguste, adaptabilitate şi capacitate ridicată de a aborda diverse probleme. În acest sens, vizând interesele concurente, în sfera educaţiei, ale universităţii, studenţilor şi angajatorilor, particularizăm dezbaterea în vederea proiectării strategiilor educaţiei în învăţământul economic superior din Republica Moldova, cu referire la necesitatea studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională a specialiştilor (necontabili) din domeniul menţionat. Articolul prezintă o cercetare bazată pe documentarea privind disciplinele de contabilitate incluse în curriculumul universitar la programele de licenţă, iar în vederea testării necesităţii studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională a specialiştilor (necontabili) din domeniul economic s-a elaborat un chestionar.

The ultimate objective of the process of higher economic education should be skills training. Generally, economic development is achieved mainly due to human and scientific progress, with the economist being in charge for a very important task of developing and strengthening the business. The primary responsibility for the competence of specialists in the field of Economics lies on universities, which by modernizing the curriculum should take into account the requirements of the professional environment (employers), where the role of the economist extends beyond narrow knowledge, adaptability and high capacity to solve various problems. In this regard, targeting the competing interests in the sphere of education, the university, students and employers, we customize debates to design strategies of higher economic education in Moldova, referring to the necessity of studying the disciplines of Accounting for the professional training of specialists (with non-Accounting major) in the field mentioned above. The article represents a research based on accounting documentation regarding the subjects included in the curriculum of undergraduate academic programs, and in order to test the necessity of studying accounting subjects for the training of specialists (with non-Accounting major) in Economics, a questionnaire was developed.

Cuvinte-cheie
învăţământ economic superior, formare profesională universitară, specialişti (necontabili) din domeniul economic, mediul profesional, relevanţa contabilităţii în educaţia şi practica economică, Republica Moldova,

higher economic education, vocational university training, specialists (non-accountants) in Economics, professional environment, the relevance of Accounting in education and economic practice, Moldova