Articolul precedent |
Articolul urmator |
232 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-15 11:27 |
SM ISO690:2012 BĂDICU, Galina, MIHAILĂ, Svetlana. Necesitatea studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională universitară a specialităţilor (necontabili) din domeniul economic. In: Paradigma contabilităţii şi auditului: realităţi naţionale, tendinţe regionale şi internaţionale, 1 aprilie 2016, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2016, Ediția 5, pp. 159-166. ISBN 978-9975-127-48-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Paradigma contabilităţii şi auditului: realităţi naţionale, tendinţe regionale şi internaţionale Ediția 5, 2016 |
||||||
Conferința "Paradigma contabilităţii şi auditului realităţi naţionale, tendinţe regionale şi internaţionale" Chişinău, Moldova, 1 aprilie 2016 | ||||||
|
||||||
JEL: M 41 | ||||||
Pag. 159-166 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Obiectivul final al procesului de învăţământ economic superior trebuie să fie formarea competenţelor. În general, dezvoltarea economiei, se realizează cu precădere datorită progresului uman şi ştiinţific, unde o sarcină foarte importantă în dezvoltarea şi consolidarea afacerilor îi revine economistului. Responsabilitatea primară privind competenţele specialiştilor din domeniul economic o au universităţile, care prin modernizarea planului de învăţământ trebuie să ţină cont de cerinţele mediului profesional (angajatorilor), unde rolul economistului, se extinde dincolo de cunoştinţele înguste, adaptabilitate şi capacitate ridicată de a aborda diverse probleme. În acest sens, vizând interesele concurente, în sfera educaţiei, ale universităţii, studenţilor şi angajatorilor, particularizăm dezbaterea în vederea proiectării strategiilor educaţiei în învăţământul economic superior din Republica Moldova, cu referire la necesitatea studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională a specialiştilor (necontabili) din domeniul menţionat. Articolul prezintă o cercetare bazată pe documentarea privind disciplinele de contabilitate incluse în curriculumul universitar la programele de licenţă, iar în vederea testării necesităţii studierii disciplinelor de contabilitate în formarea profesională a specialiştilor (necontabili) din domeniul economic s-a elaborat un chestionar. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţământ economic superior, formare profesională universitară, specialişti (necontabili) din domeniul economic, mediul profesional, relevanţa contabilităţii în educaţia şi practica economică, Republica Moldova, higher economic education, vocational university training, specialists (non-accountants) in Economics, professional environment, the relevance of Accounting in education and economic practice, Moldova |
||||||
|