Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
369 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 09:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
021.4:028 (1) |
Librarianship (690) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Lilia. O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău. In: Magazin bibliologic, 2021, nr. 3-4, pp. 64-69. ISSN 1857-1476. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5769194 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Magazin bibliologic | ||||||
Numărul 3-4 / 2021 / ISSN 1857-1476 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5769194 | ||||||
CZU: 021.4:028 | ||||||
Pag. 64-69 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol conține o serie de exemple de bune practici în aplicarea diverselor strategii de explorare a textului literar în cadrul proiectelor și programelor de promovare a lecturii. Noua perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune este elucidată prin intermediul metodelor și tehnicilor de explorare a textului și prezintă puncte de reper pentru organizarea activităților, având în vedere desfășurarea procesului de receptare a operei literare: activități care asigură pregătirea emoțională și intelectuală a participanților (812 ani) pentru procesul de decodifi care a textului, diverse modalități de lectură a textului și activități de analiză și interpretare. Pentru buna desfășurare a activităților sunt propuse metode și tehnici interactive de lucru cu textul literar, care facilitează receptarea efi cientă a textului de către participanți și stimulează potențialul emoțional, nu doar cognitiv al copilul |
||||||
Cuvinte-cheie text literar, metode și tehnici de explorare a textului, competenţa de lectura, lectura interpretativă, comprehensiune, atelier de lectură, Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”, fi liala „Ovidius”, literary text, methods and techniques of text exploring, reading competence, interpretive reading, comprehension, reading workshop, „B.P. Hasdeu” Municipal Library – „Ovidius” branch |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ciobanu, L.</dc:creator> <dc:date>2021-12-20</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Prezentul articol conține o serie de exemple de bune practici în aplicarea diverselor strategii de explorare a textului literar în cadrul proiectelor și programelor de promovare a lecturii. Noua perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune este elucidată prin intermediul metodelor și tehnicilor de explorare a textului și prezintă puncte de reper pentru organizarea activităților, având în vedere desfășurarea procesului de receptare a operei literare: activități care asigură pregătirea emoțională și intelectuală a participanților (812 ani) pentru procesul de decodifi care a textului, diverse modalități de lectură a textului și activități de analiză și interpretare. Pentru buna desfășurare a activităților sunt propuse metode și tehnici interactive de lucru cu textul literar, care facilitează receptarea efi cientă a textului de către participanți și stimulează potențialul emoțional, nu doar cognitiv al copilul</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The article includes examples of good practice in applying strategies that help to explore a literary text in various reading promotion projects and programs. Perspective of reading as a process of comprehension opens up in text exploration methods/techniques, presents highlights for organization of this activity. We consider correct the process of perception of the literary work through the tasks that ensure emotional and intellectual training of participants (8 -12 years) by decoding the text, using various ways of reading, analysis and cognition. For the good progress of activity, the interactive methods and techniques are proposed that facilitate the effi cient reception of literary text by participants, stimulate both emotional and cognitive potential of children.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.5769194</dc:identifier> <dc:source>Magazin bibliologic (3-4) 64-69</dc:source> <dc:subject>text literar</dc:subject> <dc:subject>metode și tehnici de explorare a textului</dc:subject> <dc:subject>competenţa de lectura</dc:subject> <dc:subject>lectura interpretativă</dc:subject> <dc:subject>comprehensiune</dc:subject> <dc:subject>atelier de lectură</dc:subject> <dc:subject>Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”</dc:subject> <dc:subject>fi liala „Ovidius”</dc:subject> <dc:subject>literary text</dc:subject> <dc:subject>methods and techniques of text exploring</dc:subject> <dc:subject>reading competence</dc:subject> <dc:subject>interpretive reading</dc:subject> <dc:subject>comprehension</dc:subject> <dc:subject>reading workshop</dc:subject> <dc:subject>„B.P. Hasdeu” Municipal Library – „Ovidius” branch</dc:subject> <dc:title>O nouă perspectivă asupra lecturii ca proces de comprehensiune în Biblioteca „Ovidius” din Chișinău</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>