Orientările valorice ale actorilor implicaţi în Învăţământul Superior Medical
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
868 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-05-10 17:00
SM ISO690:2012
FORNEA, Iuliana. Orientările valorice ale actorilor implicaţi în Învăţământul Superior Medical. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2006, nr. 5, pp. 57-66. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 5 / 2006 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Orientările valorice ale actorilor implicaţi în Învăţământul Superior Medical

Pag. 57-66

Fornea Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

The most important characteristic of the developed personality are the value orientations. They form the content part of personality orientation and adopt the base of its relations to the social reality (I. S. Con, 1967; B. G. Ananiev, 1968; < <., 1971; M. Rokeach; V. A. Iadov, 1972, 1987; E.V. orohova, 1974, etc.) In our work we study value orientations which students and teachers of Higt School prefere and some significant differences between their preferences. It was proved that there are important differences between them.