Educația și migrația funcționează în sinergie
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
491 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-20 17:14
SM ISO690:2012
PASAT, Aurel-Octavian. Educația și migrația funcționează în sinergie. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 1, pp. 162-181. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 1, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Educația și migrația funcționează în sinergie

Education and migration work in synergy


Pag. 162-181

Pasat Aurel-Octavian
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2021


Rezumat

Atât educația, cât și mobilitatea au existat dintotdeauna, dar numai odată cu apariția la nivel mondial a statelor naționale în perioada de după cel de-al doilea război mondial, educația a devenit națională și s-a declansat migrația internațională la distanță, iar ambele au trecut sub controlul noilor actori de stat. Cele două acțiuni sunt independente unele de altele, dar totodată, se influențeaza reciproc. Convergența programelor școlare și difuzarea rezultată a cunoștințelor partajate în întreaga lume reprezintă fundalul creșterii migrației internaționale. Într-adevăr, pe de o parte, persistența sau extinderea divizărilor globale în ceea ce privește bunăstarea și accesul la resurse (atât economice, cât și politice) creează motivele pentru care oamenii trec peste granițe. Și, pe de altă parte, reducerea diviziunilor în ceea ce privește accesul la educație le oferă cunoștințe și abilități pe care le pot folosi oriunde.

Both education and mobility have always existed, but only with the emergence of nation-states worldwide in the post-World War II period did education become national and international long-distance migration began, control of new state actors. The two actions are independent of each other, but at the same time, they influence each other. The convergence of school curricula and the resulting dissemination of shared knowledge around the world is the backdrop for increasing international migration. Indeed, on the one hand, the persistence or expansion of global divisions in terms of welfare and access to resources (both economic and political) creates the reasons why people cross borders. And, on the other hand, reducing divisions in access to education gives them knowledge and skills that they can use anywhere.

Cuvinte-cheie
educaţia, mobilitatea, migrația.,

education, mobility, migration.