Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
358 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 14:22
SM ISO690:2012
BALAN, Aurelia. Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.4, pp. 22-35. ISBN 978-9975-76-349-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.4, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică


Pag. 22-35

Balan Aurelia12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

În this article are analyzed the definitions of innovation by authors from different geographical areas and is highlighted the pedagogical aspect of the targeted concept; are specified the dimensions of the innovation and described the categories of innovations, which are specific to the educational process, also are analyzed, the essential forms of pedagogical innovation: macro-educational innovation and micro-educational innovation.

Cuvinte-cheie
Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Balan, A.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Incursiune &icirc;n evoluția conceptului inovație pedagogică</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-345-5.</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>Incursiune în evoluția conceptului inovație pedagogică</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>&Icirc;n this article are analyzed the definitions of innovation by authors from different geographical areas and is highlighted the pedagogical aspect of the targeted concept; are specified the dimensions of the innovation and described the categories of innovations, which are specific to the educational process, also are analyzed, the essential forms of pedagogical innovation: macro-educational innovation and micro-educational innovation.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>