Vocational anchorage of social expertise curricula in the Republic of Moldova
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
309 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-25 21:13
SM ISO690:2012
MOLDOVAN, Vadim, ZUBENSCHI, Mariana. Vocational anchorage of social expertise curricula in the Republic of Moldova. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 160.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Vocational anchorage of social expertise curricula in the Republic of Moldova

Ancorarea vocațională în curricula programului de expertiză socială din Republica Moldova


Pag. 160-160

Moldovan Vadim1, Zubenschi Mariana2
 
1 York College of the City University of New York,
2 Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

This article has the aim to share Moldova experience in promoting a new status level of social workers and vocational trainings according to international standards. The experience is disseminated to groups of interests and the expressed variables of “happening” will be our power level of professionalization as social workers. The article prerogatives of “Vocational anchorage of social expertise curricula in the Republic of Moldova” was presented by the ULIM delegates in 2013 at the International Conference “Models of social work practice in the region: Challenges, achievements and future complained” in Turkey, organized by the Mediterranean Brunch of Turkish Association of Social Workers, Municipality of Antalya and Azerbaijan Social Work Union.

Acest articol are scopul de a împărtăși experiența Moldovei în promovarea unui nou nivel al statutului de asistent social și a cursurilor de profesionalizare în conformitate cu standardele internaționale. Experiența este diseminată grupurilor de interese și exprimă variabilele de "popularitate", realizate după posibilitate în activitatea de profesionalizare a asistenților sociali. Articolul a fost prezentat în 2013 la Conferința Internațională "Models of social work practice in the region: Challenges, achievements and future complained" din Turcia, a organizată de Mediterranean Brunch of Turkish Association of Social Workers, Municipality of Antalya și Azerbaijan Social Work Union.

Cuvinte-cheie
vocational anchorage, social expertise curricula, conference,

ancorare profesională, programă expertiză socială, conferință