Articolul precedent |
Articolul urmator |
312 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-20 16:24 |
SM ISO690:2012 IURCHEVICI, Iulia. Roluri şi aşteptări de rol în familiile tinere. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 120. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 120-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol prezintă o cercetare profundă a rolurilor şi aşteptărilor de rol în familiile tinere, și în special în familiilestudențeşti. Familia studenţească este un fenomen destul de complex şi puţin cercetat. Atitudinea generală faţă de aceasta încă nu este suficient de clară. De aceea prin cercetarea dată am urmărit să identificăm atitudinile şiaşteptările faţă de rolurile familiale în acest tip de familii şi influenţa lor asupra stabilităţii căsniciei. Însuşirea rolurilor familiale este determinată de imaginea despre locul rolurilor familiale în sistemul de valori general umane în familia de origine, stereotipul de repartizare a activităţilor domestice în „feminine” şi „masculine”, destul de accentuat la tânăra generaţie, deafectivitate şi suport psiho-emoţional, orientarea spre a-şi păstra căsnicia, etapele ciclului familial, apariţia copilului, comunitatea intereselor, democraţia relaţiilor. |
||||||
Cuvinte-cheie afectivitate, așteptări de rol, familie studenţească, roluri familial, stabilitatea căsniciei, stereotipde repartizare a activităţilor domestice, comunitatea intereselor, democrația relațiilor, affectivity, role expectations, student family, family roles, marriage stability, streotype regarding domestic activities distribution, range of interests, relationship democracy. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Iurchevici, I.</dc:creator> <dc:date>2015</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Acest articol prezintă o cercetare profundă a rolurilor şi aşteptărilor de rol în familiile tinere, și în special în familiilestudențeşti. Familia studenţească este un fenomen destul de complex şi puţin cercetat. Atitudinea generală faţă de aceasta încă nu este suficient de clară. De aceea prin cercetarea dată am urmărit să identificăm atitudinile şiaşteptările faţă de rolurile familiale în acest tip de familii şi influenţa lor asupra stabilităţii căsniciei. Însuşirea rolurilor familiale este determinată de imaginea despre locul rolurilor familiale în sistemul de valori general umane în familia de origine, stereotipul de repartizare a activităţilor domestice în „feminine” şi „masculine”, destul de accentuat la tânăra generaţie, deafectivitate şi suport psiho-emoţional, orientarea spre a-şi păstra căsnicia, etapele ciclului familial, apariţia copilului, comunitatea intereselor, democraţia relaţiilor.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>This article presents a deep research on roles and roles’expectations among young families, especially student families. Student family is a rather complex phenomenon and narrowly researched. The general attitude regarding it is not clear enough.That is why the aim of this research is to follow and identify the attitudes and expectations regardingfamily roles in such types of families and their influence on marriage stability. Family roles assosiationis determined by the place family roles take in the genereal human system of values in origin family, stereotypes regardingdomestic activity distribuition in “femaleˮ and “maleˮ, rather highlighted among young generation, by affectivity and psychoemotional support, targeting keeping the family, life family stages, the birth of a child, the range of interests, relationship democracy.</p></dc:description> <dc:source>The contemporary issues of the socio-humanistic sciences (Ediția 6) 120-120</dc:source> <dc:subject>afectivitate</dc:subject> <dc:subject>așteptări de rol</dc:subject> <dc:subject>familie studenţească</dc:subject> <dc:subject>roluri familial</dc:subject> <dc:subject>stabilitatea căsniciei</dc:subject> <dc:subject>stereotipde repartizare a activităţilor domestice</dc:subject> <dc:subject>comunitatea intereselor</dc:subject> <dc:subject>democrația relațiilor</dc:subject> <dc:subject>affectivity</dc:subject> <dc:subject>role expectations</dc:subject> <dc:subject>student family</dc:subject> <dc:subject>family roles</dc:subject> <dc:subject>marriage stability</dc:subject> <dc:subject>streotype regarding domestic activities distribution</dc:subject> <dc:subject>range of interests</dc:subject> <dc:subject>relationship democracy.</dc:subject> <dc:title>Roluri şi aşteptări de rol în familiile tinere</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>