Articolul precedent |
Articolul urmator |
371 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-15 15:07 |
SM ISO690:2012 POPESCU-MARTIN, Ofelia. Tulburările de vorbire și integrarea socială la copii. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 100-101. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 100-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul studiu îşi propune să exploreze aspecte legate de integrarea socială (relaţii pozitive cu persoanele din mediul social imediat, percepţia pozitivă din partea părinţilor și profesorilor) a copiilor din clasa pregătitoare în condițiile existenței unor tulburări de vorbire. Participanţii la studiu au fost 120 copii, 71 băieţi şi 49 de fete, cu vârsta cuprinsă între 6-7 ani (M = 6.50, SD = 0.50), 60 cu şi 60 fără tulburări de vorbire, înscrişi în mai multe clase pregătitoare din județul Gorj, România. Pentru colectarea datelor au fost utilizate două scale de autoevaluare. Analiza diferențială prin testul T a indicat că, în comparație cu copiii fără tulburări de vorbire, copiii cu tulburări de vorbire au raportat scoruri semnificativ statistic mai mici în ceea ce privește relațiile interpersonale cu actorii din mediul social proximal (mama, tata, prietenii şi profesorii). Copiii cu tulburări de vorbire sunt percepuţi de părinţi ca având dificultăţi de comunicare cu persoanele din mediul social imediat mai accentuat decât sunt percepuţi de părinţii lor copiii fără tulburări de vorbire. Nu au fost identificate diferenţe semnificative statistic între copiii cu tulburări de vorbire şi cei fără tulburări de vorbire în ceea ce priveşte percepția copilului de către cadrele didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie integrarea socială a copiilor, relaţii interpersonale, tulburări de vorbire, children’s social integration, interpersonal relationships, speech disorders. |
||||||
|