Delayed gratification
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
293 0
SM ISO690:2012
BEHORE, Esther. Delayed gratification. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 49.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Delayed gratification

Satisfacție tardivă


Pag. 49-49

Behore Esther
 
Free International University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2021


Rezumat

The article focuses on the defining the delayed gratification which according to the Encyclopedia of psychology is considered as a key feature. And as Daniel Gilman says, this feature is an important component of the emotional intelligence. Lacking this feature people seek for immediate satisfaction continuously and consequently may suffer from low self-control. Proof of the given phenomenon was brought by the well-known experiment of Marshmallow, related by Walter Michel, lecturer and researcher at Stanford University. It showed that children with ability to wait were more adaptable and responsible than their peers who were unable to resist and succeed in life. It also clarifies that the child can be taught at an early age to develop the feature of delay gratification, as well as what techniques should be taken to postpone gratification.

Articolul plasează accentul pe definirea conceptului de „satisfacție tardivă”, care conform Enciclopediei de psihologie este considerat ca fiind caracteristica de bază a EQ. După cum menționează Daniel Gilman, această caracteristică reprezintă componentul principal al intelegenței emoționale. Lipsa acestei trăsături determină faptul că oamenii identifică permanent satisfacția imediată, condiționând o stare de agitație și autocontrol scăzut. Acest fenomen a fost demonstrat în experimentul lui Marshmallow, care a fost mai târziu relatat de Walter Michel, lector și cercetător de la Universitatea din Stanford. Experimentul a relevat că micuții cu abilitatea de a aștepta au fost mult mai responsabili decât colegii lor, care erau inapți de a rezista și a reuși în activitățile cotidiene. El specifică concomitent că trăsătura de satisfacție tardivă poate fi dezvoltată în cazul copiilor încă de la o vârstă fragedă.

Cuvinte-cheie
parenting styles, authoritative parenting, permissive parenting, uninvolved parenting,

til parental, stil parental autoritar, stil parental permisiv, stil parental neimplicat