Articolul precedent |
Articolul urmator |
412 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-04 14:05 |
SM ISO690:2012 URSACHE, Ana. Manifestarea anxietatii la liceeni in perioada sustinerii bacalaureatului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 45-46. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 45-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Anxietatea școlară ține de procesul instructiv-educativ și constituie cea mai frecventă problemă cu care se confruntă psihologul școlar, profesorii și părinții. Anxietatea școlară ține de raportul elev-profesor, elev-parinți, elev-elev. Comportamentul elevilor anxioși se manifestă în situațiile de examinare, de testare, de material supraîncărcat. O relaționare corectă din partea familiei, colegilor, cadrelor didactice, psihologului poate ameliora și chiar elimina frica și neîncrederea în sine. Astfel starea de anxietate influențează performanța școlară. De regulă, elevii demonstrează o bună performanță atunci cînd se află în starea emoțională moderată, echilibrată. Elevii anxioși sunt mai predispuși în a-și manifesta această stare în perioada susținerii bacalaureatului, deoarece notele de la examene exprimă reușita școlară, condiție pentru a fi acceptați la universități. Este important să le fie asigurat un mediu psihoemoțional confortabil ce poate fi realizat prin programe educaționale speciale realizate de psihologul școlar, precum ședințe cu profesorii, cu părinții și informarea acestora referitor la tema dată. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescenta, anxietate, autoapreciere, încredere în sine, motivație de realizare, motivație pentru cunoaștere, motivaţie şcolară, stări psiho-emoționale, adolescence, anxiety, self-esteem, self-confidence, motivation for achievements, motivation for knowledge, psychological and emotional states |
||||||
|