Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 19:06 |
![]() SOPONARU, Camelia, DÎRȚU, Cătălin Mircea, DĂSCĂLESCU, Dan Constantin. Transmiterea empatiei şi a stilurilor de ataşament de la părinţi la copii. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 43-44. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 43-44 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Conform lui Bowlby (1982), în primul an de viaţă, un copil, prin experienţele timpurii cu persoanele de îngrijire, dezvoltă o reprezentare mintală a sinelui şi a figurilor de ataşament ce rămân destul de stabile în timp. Reprezentarea ataşamentului de către copilul mic devine fundamentală dezvoltării personalităţii sale. Cercetarea de faţă a plecat de la premisa că există o transmitere de la părinţi la copii în ceea ce priveşte empatia şi stilurile de ataşament şi de asemenea că există diferenţe de sex în ceea ce priveşte empatia. Cercetarea s-a desfăşurat pe un lot de 90 de familii, respectiv 270 de subiecţi, copii şi ambii părinţi ai acestora (90 de copii, 90 de mame şi 90 de taţi). Pentru a măsura stilurile de ataşament am aplicat Chestionarul de ataşament (Collins si Read, 1990), iar pentru măsurarea empatiei Chestionarul de măsurare a empatiei emoţionale (Mehrabian). Rezultatele obţinute confirmă parţial ipotezele lansate. Astfel, empatia şi stilurile de ataşament ale copiilor corelează pozitiv cu empatia şi stilurile de ataşament ale mamelor şi taţilor. Cât priveşte diferenţele de sex în ceea ce priveşte empatia şi autodezvăluirea, nu s-au observat diferenţe semnificative nici în cazul copiilor, nici în cazul părinţilor. |
||||||
|