The bildungsroman as a continuity of antiquity and picaresque fiction
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
363 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 11:14
SM ISO690:2012
MITITELU, Ina. The bildungsroman as a continuity of antiquity and picaresque fiction. In: Totalizarea activităţii de cercetare a cadrelor didactice, 6-7 mai 2010, Cahul. Cahul: Tipografia "CentroGrafic" SRL, 2010, Vol.1, pp. 133-140. ISBN 978-9975-914-43-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Totalizarea activităţii de cercetare a cadrelor didactice
Vol.1, 2010
Conferința "Totalizarea activităţii de cercetare a cadrelor didactice"
Cahul, Moldova, 6-7 mai 2010

The bildungsroman as a continuity of antiquity and picaresque fiction


Pag. 133-140

Mititelu Ina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2021


Rezumat

În acest studiu ne-am propus să determinăm elementele tematice şi narative ce ţin de tradiţiile prozei antice si a celei picareşti valorificate creator în romanul Victorian, de tip Bildungroman (romanul evolutiei unei personalitati) din secolul al XIX-lea. În articol sînt prezentate consideraţii cu privire la modul în care autorii britanici, prin intermediul acestui tip de roman, au preluat tradiţiile si convenţiile unor modele literare de success, şi le-au modificat conform propriei sensibilitţţi şi al specificului timpului şi societăţii în care au vieţuit şi activat. Statuarea modului în care Bildungstomanul, ca sistem literar, deformează, adică se detaşează de aceşti precursori ne permite să evidenţiem individualitatea şi originalitatea unei forme literare proprii spaţiului său cultural, precum şi originalitatea scriitorilor britanici. Nu în ultimul rind, este important să concludem că literatura unui spaţiu cultural se va constitui pe baza unor sisteme deja existente, însa odata cu receptarea unor elemente deja consolidate anterior, acel sistem literar işi va crea propria formă şi îşi va defini propriile funcţii în dependenta de specificul său naţional.