Libertatea universitară – condiție necesară și imuabilă a producției intelectuale
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
452 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-14 09:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378 (2750)
Higher education. Universities. Academic study (2657)
SM ISO690:2012
DONOAGĂ, Diana. Libertatea universitară – condiție necesară și imuabilă a producției intelectuale. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 189-196. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Libertatea universitară – condiție necesară și imuabilă a producției intelectuale

CZU: 378

Pag. 189-196

Donoagă Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

Regardless of the political attitude and the theoretical approach that we take to the academic environment, we believe that we hesitate when it comes to the concept of academic freedom, the definition and relevance of this concept still remaining problematic. Academic freedom and the future of educational institutions seem to be closely linked. Any reflection on academic freedom must therefore take into account both the evolution of society, its values and its strengths, as well as the profound changes that the educational institution suffers as a result.

Indiferent de atitudinea politică și de abordarea teoretică pe care o luăm față de mediul academic, considerăm că ezităm atunci când vine vorba de conceptul de libertate academică, definiția și relevanța acestui concept rămânând încă problematice. Libertatea academică și viitorul instituțiilor de învățământ par a fi strâns legate. Orice reflecție asupra libertății academice trebuie, prin urmare, să țină seama atât de evoluția societății, de valorile și de puterile acesteia, cât și de schimbările profunde pe care instituția de învățământ le suferă ca rezultat.

Cuvinte-cheie
academic freedom, scientific research, professional autonomy.,

libertate academică, cercetare ştiinţifică, autonomie profesională.