Formarea competenţei culturale a elevilor ȋn contextul creaţiei folclorice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
368 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-21 15:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.161 (399)
East Slavic / Slavonic languages (372)
SM ISO690:2012
BALAN, Rodica. Formarea competenţei culturale a elevilor ȋn contextul creaţiei folclorice. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 89-101. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Formarea competenţei culturale a elevilor ȋn contextul creaţiei folclorice

CZU: 811.161

Pag. 89-101

Balan Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

Culture starts from cultivation and is cultured, and means teaching, and cult man has a high and varied level of instruction. The first meaning of culture is the cultivation, care, cultivation of the earth, orchards, plants, animals and, of course, humans. but the most common and familiar sense of culture is education and training, which complements or corrects human nature. In this sense, the Greeks have created a unique education system in which not a specialist is formed in a certain profession, but man is cultivated as a personality with certain value orientations.

Termenul „cultură” porneşte de la „cultivare” şi „a culturaliza” şi înseamnă „a instrui”, iar omul cult are un nivel înalt şi variat de instruire. Primul sens al cuvântului cultură este anume prelucrarea, îngrijirea, cultivarea pământului, livezilor, plantelor, animalelor şi, desigur, a oamenilor. Însă cel mai uzual sens al acestui termen este cel de educare şi instruire, care completează sau corectează natura umană. În acest sens, grecii au creat un sistem de învăţământ unic, în care se formează nu un specialist într-o anumită profesie, dar se cultivă omul ca personalitate, cu anumite orientări valorice.