Eficientizarea procesului de familiarizare a elevilor claselor primare cu probleme simple prin aplicarea metodei modelării
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
321 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-22 13:31
SM ISO690:2012
MANOIL, Olesea. Eficientizarea procesului de familiarizare a elevilor claselor primare cu probleme simple prin aplicarea metodei modelării. In: International Conference of Young Researchers , 11 noiembrie 2011, Chişinău. Chişinău: Tipogr. Simbol-NP SRL, 2011, Ediția 9, p. 115. ISBN 978-9975-4224-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International Conference of Young Researchers
Ediția 9, 2011
Conferința "International Conference of Young Researchers "
Chişinău, Moldova, 11 noiembrie 2011

Eficientizarea procesului de familiarizare a elevilor claselor primare cu probleme simple prin aplicarea metodei modelării


Pag. 115-115

Manoil Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 mai 2021


Rezumat

Ca element al culturii materiale şi spirituale, arta populară şi meşteşugurile populare artistice tradiţionale reflectă specificul naţional, originalitatea poporului care le-a creat şi au un rol bine definit în realizarea “echilibrului dintre util şi frumos”, de asemenea oferind mărturii veridice despre talentul şi înţelepciunea poporului nostru. Meşteşugurile populare artistice moldoveneşti se remarcă prin originalitatea, frumuseţea şi vitalitatea lor. Acest lucru este confirmat de cercetările arheologice, colecţiile muzeale, cât şi de expoziţiile organizate periodic la anumite sărbatori de către meşterii populari. Aceste îndeletniciri, cu sute de ani în urmă, reprezentau modul de viaţă al locuitorilor ţării noastre, iar pentru unii chiar unica sursă de existenţă. La etapa actuală meşteşugurile populare sunt practicate de meşterii populari şi de o mică categorie de oameni, carora le place lucrul manual Educaţia tehnologică reprezintă o dimensiune a educaţiei, care contribuie la formarea şi dezvoltarea personalităţii prin aplicarea raţională a cunoştinţelor ştiinţifice în diferite domenii sociale, de natură economică, politică sau culturală. Ea crează oportunităţi pentru participarea activă a elevilor în viaţa cotidiană, în spaţiul istorico-cultural în scopul valorificării informaţiilor etnoculturale din domeniul meşteşugurilor popular-artistice [1]. Curriculum-ul la disciplina Educaţia tehnologică este structurat pe câteva module, care oferă posibilitatea profesorului de a transmite elevilor, chiar din clasele primare, cunoştinţe despre meşteşugurile populare artistice, de a le cultiva dragostea şi respectul faţă de tradiţiile şi îndeletnicirile poporului nostru, cât şi oportunitatea de a-i învăţa să practice elementele de bază ale unor meşteşuguri populare cum ar fi cusutul şi brodatul tradiţional, împletitul din fire textile (croştarea, tricotarea), arta culinară tradiţională şi sănătatea, sărbători calendaristice, modelarea artistică din lut etc. În aşa fel, prin intermediul acestor prime “iniţieri” ale elevilor în arta populară şi meşteşugurile populare specifice poporului nostru se încearcă renaşterea interesului faţă de valorile naţionale, care joacă un rol important pentru dezvoltarea armonioasă şi multilaterală a copilului.

Cuvinte-cheie
modelare, rezolvare de probleme, probleme simple