Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-21 23:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (434) |
Education (14877) |
![]() BRAGHIŞ, Maria. Formarea continuă – premisă a profesionalizării cadrelor didactice din învăţământul primar. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 327-333. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | ||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 327-333 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In a constantly changing society, the teacher always feels the need for continuous professional development. Its continuous training is regulated and compulsory. It ensures a quality educational process. Through its own continuous training, the teacher makes the change in education. Pedagogical professionalization requires the teacher a new vision and dynamics of adaptation to the permanent changes of contemporary society. It refers to the initial training, to the continuous training and to the self-training (self-education), considered a professional duty in the didactic act. |
||||||
|