O posibilă explicație a agresivității școlare și o posibilă soluție de neutralizare a ei
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
318 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-08 19:24
SM ISO690:2012
NEGURĂ, Ion. O posibilă explicație a agresivității școlare și o posibilă soluție de neutralizare a ei. In: Practica psihologică modernă, 25-27 septembrie 2015, Chişinău. CEP UPS „I.Creangă”, 2015, pp. 110-118. ISBN 978-9975-46-265-5. P 139.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practica psihologică modernă 2015
Conferința "Practica psihologică modernă"
Chişinău, Moldova, 25-27 septembrie 2015

O posibilă explicație a agresivității școlare și o posibilă soluție de neutralizare a ei


Pag. 110-118

Negură Ion
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2021


Rezumat

The aim of the study presented in this article is to identify motives and source of school aggressivity. By the two qualitative methods: in-depth interviews and life histories were obtained narratives productions that reflect how to feel, think and act aggressively a student in school. Content analysis of narrative productions established that the root of school aggressivity is the discrepancy between the natural laws of life and child development and school with it eminently oppressive and directive regime. This contradiction arises in children revolt against school that eventually leads him to develop concrete aggressive acts. A productive solution to the problem of neutralization school agressivity is Rogers’s theory and practice of significant learning which involves creating a school that really be child-centered.

Cuvinte-cheie
Acte agresive, agresivitate, revoltă, mobilurile agresivității, învățare semnificativă, școală centrată pe elev.