Direcțiile de dezvoltare ale politicii educaționale și de formare profesională a Uniunii Europene în condițiile provocărilor pandemice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
373 17
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-25 20:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5(4) (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4072)
SM ISO690:2012
DIACON, Maria. Direcțiile de dezvoltare ale politicii educaționale și de formare profesională a Uniunii Europene în condițiile provocărilor pandemice. In: Implementarea practică a conceptului "Politici bazate pe dovezi": experiența internațională și bune practici pentru Republica Moldova, 2 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice, 2021, pp. 153-193. ISBN 978-9975-157-24-7..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Implementarea practică a conceptului "Politici bazate pe dovezi": experiența internațională și bune practici pentru Republica Moldova 2021
Conferința "Implementarea practică a conceptului” politici bazate pe dovezi”; experiența internațională și bune practici pentru Republica Moldova"
Chișinău, Moldova, 2 decembrie 2020

Direcțiile de dezvoltare ale politicii educaționale și de formare profesională a Uniunii Europene în condițiile provocărilor pandemice

Development directions of the European Union's educational and vocational training policy under pandemic challenges Development directions of the European Union's educational and vocational training policy under pandemic challenges

CZU: 37.014.5(4)

Pag. 153-193

Diacon Maria
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2021


Rezumat

Determined by digital technology, jobs are becoming more fl exible and complex. More important than ever is the ability of people to have a proper education and training, entrepreneurship, to manage complex information, to think autonomously and creatively, to use resources, including digital ones, to communicate effectively and be resilient. Europe also needs more high-performing people who can develop cutting-edge technologies and solutions on which our future prosperity depends. At the same time, combating the growing polarization of our societies, the lack of trust in democratic institutions and the signifi cant increase of the pandemic impact caused by COVID-19, it is necessary for all people, including higher education staff and students, to be more actively involved, within the communities around them and to promote social inclusion and mobility.