Transparența în procesul decizional în perioadele de pandemie și postpandemie de coronavirus Studiu comparativ
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
361 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[323.2+352](478) (1)
Relation between people and state. Internal political activities (167)
Lowest levels of administration. Local government. Municipal administration. Local authorities (427)
SM ISO690:2012
CEACÎR (NISTIRIUC), Irina. Transparența în procesul decizional în perioadele de pandemie și postpandemie de coronavirus Studiu comparativ. In: Implementarea practică a conceptului "Politici bazate pe dovezi": experiența internațională și bune practici pentru Republica Moldova, 2 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice, 2021, pp. 28-57. ISBN 978-9975-157-24-7..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Implementarea practică a conceptului "Politici bazate pe dovezi": experiența internațională și bune practici pentru Republica Moldova 2021
Conferința "Implementarea practică a conceptului” politici bazate pe dovezi”; experiența internațională și bune practici pentru Republica Moldova"
Chișinău, Moldova, 2 decembrie 2020

Transparența în procesul decizional în perioadele de pandemie și postpandemie de coronavirus Studiu comparativ

The transparency in the decision-making process in the periods of coronavirus pandemic and postpandemic. Comparative study

CZU: [323.2+352](478)

Pag. 28-57

Ceacîr (Nistiriuc) Irina
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2021


Rezumat

2020 is a year of global change. The spread of the COVID-19 virus was an impetus for transformation. The entire globe confronts impediments hard-to-anticipate, but who endangers people’s life. This article refers to the transparency of the decision-making process in the pandemic period. Also, it is explained the communication problems that can appear in complicated situations between the public administration and the citizen. Both the authorities of the European Union, in general, and of the Republic of Moldova, in particular, encounter social problems, which must be resolved in a very short period. Many decisions must be made promptly and unforeseen. It is important that this process does not affect the quality of public services provided and does not infringe on the rights of citizens. Thus, the decision-making process must be transparent and accessible to citizens.