Sistemului lexical ca unitate de comunicare în procesul de predare – învăţare –evaluare a limbii române pentru studenţii găgăuzi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
442 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-09 12:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.3:811.135ʼ243 (1)
Organization of instruction (559)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1470)
SM ISO690:2012
NEDU, Liudmila. Sistemului lexical ca unitate de comunicare în procesul de predare – învăţare –evaluare a limbii române pentru studenţii găgăuzi. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 12 februarie 2021, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2021, Vol.2, pp. 129-131. ISBN 978-9975-3496-3-5; 978-9975-3496-1-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.2, 2021
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
Comrat, Moldova, 12 februarie 2021

Sistemului lexical ca unitate de comunicare în procesul de predare – învăţare –evaluare a limbii române pentru studenţii găgăuzi

CZU: 37.091.3:811.135ʼ243

Pag. 129-131

Nedu Liudmila
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2021


Rezumat

Studying the Romanian language with professional guidance by Gagauz students is a difficult process, which involves a continuous exploration and implementation of new and new methods. The diversity of functions that any lexical unit in the lexical system of any language must possess is to communicate, to specify data, to inform. The interactive didactic strategies for semantizing the lexicon of the Romanian language can have certain nuances in different languages (in our case and in the Gagauz language) which would significantly facilitate the communication act of the Gagauz students.

Cuvinte-cheie
teaching-learning-assessment, lexical system, gagauz students, interactive teaching strategies