Articolul precedent |
Articolul urmator |
449 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-04 07:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.21:811.135ʼ243 (1) |
Kinds of school providing general education (2145) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1473) |
SM ISO690:2012 MUTCOGLO, Galina. Formarea competenței lexicale în limba română în instituţiile de educație timpurie cu instruire în limbile minorităţilor naţionale. In: Ştiinţă, educaţie, cultură , 12 februarie 2021, Comrat. Comrat, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Comrat, 2021, Vol.2, pp. 126-129. ISBN 978-9975-3496-3-5; 978-9975-3496-1-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţă, educaţie, cultură Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură" Comrat, Moldova, 12 februarie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.21:811.135ʼ243 | ||||||
Pag. 126-129 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The process of acquiring vocabulary in romanian is performed according to the age of the children and the communication needs of the target group. An important role in vocabulary learning activities is given to the process of selecting vocabulary units, because it is necessary to master a lexical minimum. And the didactic process of acquiring new words goes through the following stages: presenting the word in a communication situation, semantizing the word, fixing the word. Due to the development of vocabulary the child will be able to converse. |
||||||
Cuvinte-cheie pre-school, active vocabulary, word selection, presentation of the word, semantization and fixation of the word |
||||||
|