Articolul precedent |
Articolul urmator |
667 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 10:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.03(498) (1) |
Education (14334) |
SM ISO690:2012 PISĂU, Constantin. Educație și spiritualitate în învățământul românesc contemporan. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 67-71. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.03(498) | ||||||
Pag. 67-71 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Idealul educațional exprimă o stare anumită de spirit. Nu pot fi concepute valorile etice în afara vieții sociale și a filosofiei morale, așa cum nu poate fi concepută educația în afara paradigmelor spirituale specifice comunităților umane. Omul se dezvoltă fizic şi intelectual, iar odată cu asta trebuie să se maturizeze şi spiritual. Procesul de învăţare este raportat la schimbarea experienţei, este considerat un proces de achiziţie. Rezultatele învăţării – exprimate în termeni de cunoştinţe (noţiuni, idei, norme), priceperi, deprinderi, capacităţi, atitudini, valori, comportamente – au un caracter relativ stabil şi reflectă o dezvoltare/un progres, stabilit prin comparaţie cu stadiul anterior. Educația înseamnă nu numai punerea individului în contact cu valorile, ci și ridicarea lui la treapta de valorizare, de apreciere și valorificare a realității ce-l înconjoară. Educația începe din copilărie și în condițiile societății contemporane devine permanentă. Ea are un caracter prospectiv, fiind principalul canal prin care cultura și civilizația sunt difuzate în masă. Ca zonă de interferență cu civilizația și cultura, ea poate acționa spre fiecare și împreună cu ele spre realizarea idealului social. Școala, prin idealul său educativ, umanist și democratic, subordonat celui social, pe care-l urmărește, contribuie neîncetat la realizarea unei concordanțe și la unificarea elementelor caracteristice modului de viață al unei colectivități. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, spiritualitate, ideal, învățământ românesc, education, spirituality, ideal, Romanian education |
||||||
|