Articolul precedent |
Articolul urmator |
476 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-20 14:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2+316.612 (4) |
Psychology (3514) |
Social psychology (1002) |
SM ISO690:2012 BOGATU, Eugenia. Sensuri pragmatiste ale dezvoltării personale. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 36-38. ISBN 978-9975-152-62-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane Ediția a 4-a, 2020 |
||||||
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane" Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2+316.612 | ||||||
Pag. 36-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pe parcursul timpului au fost create un șir de interogații, problematizări, tematizări în raport cu ființa umană. În miezul acestor interogații se regăsește un context în care coexistă mai multe soluții cu privire la dezvoltarea ființei umane. Toate aceste presupoziții sunt pentru a-i reda omului autenticitatea. Condiția noastră umană se naște din contactul cu alteritatea. Faptul de a fi în lume reprezintă o stare de deschidere, adică o ipostază ontologică ce conține propriile sale structuri existențiale. Devenirea ca experiență poate fi înțeleasă ca un proces continuu al schimbării și permanenței. Faptele concrete ale experienței desemnează trăsături transcendentale ale idealului dezvoltării umane. În contextul pragmatist se regăsesc într-un tot unitar: experiența și educația, educația și gândirea, gândirea și cunoașterea. Pentru ca ființa umană să aibă o experiență valoroasă trebuie să se gândească la valoarea mijloacelor prin care își va atinge scopul, precum și la consecințele probabile ce vor rezulta din această experiență. Gândirea este prin ea însăși metoda unei experiențe educative. Mediul educațional, în conformitate cu viziunea reprezentanților filosofiei pragmatiste, trebuie să ofere situații reale care solicită gândirea. Stările de autenticitate pot fi considerate ca trăiri sau experiențe creatoare ale ființei umane. Sensurile stărilor de autenticitate ale finței umane sunt redate, implicit, de dominanta etică, manifestându-se ca dorință metafizică de Ceilalți. |
||||||
Cuvinte-cheie fiinţă umană, dezvoltare personală, autenticitate, ipostază ontologică, sensuri pragmatiste, Human Being, personal development, authenticity, ontological hypostasis, pragmatist meanings |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Sensuri pragmatiste ale dezvoltării personale"> <meta name="citation_author" content="Bogatu Eugenia"> <meta name="citation_publication_date" content="2020"> <meta name="citation_collection_title" content="Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"> <meta name="citation_volume" content="Ediția a 4-a"> <meta name="citation_firstpage" content="36"> <meta name="citation_lastpage" content="38"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/36-38_25.pdf">