Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-17 13:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (979) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4072) |
![]() TULEI, Angela. Perspectiva pedagogica a definirii valorilor. In: Un veac de conflagrații: realitate și ficțiune, 8 iunie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul de Literatură Universală și Comparată, USM, 2019, Ediția a 7-a, pp. 254-260. ISBN 978-9975-72-366-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Un veac de conflagrații: realitate și ficțiune Ediția a 7-a, 2019 |
||||||
Conferința "Un veac de conflagrații: realitate si ficțiune" Chişinău, Moldova, 8 iunie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 254-260 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Istoria omului începe odată cu istoria semnelor și a valorilor. Animalele, spre deosebire de om, fiind necuvântătoare, nu pot să-și transforme atracțiile și repulsiile în valori. Numai dialogul, mai întâi cu ceilalți și mai târziu cu sine însuși, permite distanțarea de fenomene și ivirea întrebărilor despre esența lor. Numai dialogul face posibilă elaborarea ideilor, singurul mijloc dialogal de comunicare fiind limbajul uman. Chestiunea valorilor a fost definită din diverse perspective și dimensiuni, cum ar fi: perspectiva istorică, dimensiunea filosofică, perspectiva economică, estetică, psihologică, etc. În prezentul articol ne vom axa pe perspectiva pedagogică de definire a valorilor |
||||||
Cuvinte-cheie axiologie, valoare, pedagogie, teorie, polaritate, capacitate, axiology, value, pedagogy, theory, polarity, Capacity |
||||||
|