Perspectiva pedagogica a definirii valorilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
436 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-17 13:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (979)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4072)
SM ISO690:2012
TULEI, Angela. Perspectiva pedagogica a definirii valorilor. In: Un veac de conflagrații: realitate și ficțiune, 8 iunie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul de Literatură Universală și Comparată, USM, 2019, Ediția a 7-a, pp. 254-260. ISBN 978-9975-72-366-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Un veac de conflagrații: realitate și ficțiune
Ediția a 7-a, 2019
Conferința "Un veac de conflagrații: realitate si ficțiune"
Chişinău, Moldova, 8 iunie 2018

Perspectiva pedagogica a definirii valorilor

CZU: 37.015

Pag. 254-260

Tulei Angela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 ianuarie 2021


Rezumat

Istoria omului începe odată cu istoria semnelor și a valorilor. Animalele, spre deosebire de om, fiind necuvântătoare, nu pot să-și transforme atracțiile și repulsiile în valori. Numai dialogul, mai întâi cu ceilalți și mai târziu cu sine însuși, permite distanțarea de fenomene și ivirea întrebărilor despre esența lor. Numai dialogul face posibilă elaborarea ideilor, singurul mijloc dialogal de comunicare fiind limbajul uman. Chestiunea valorilor a fost definită din diverse perspective și dimensiuni, cum ar fi: perspectiva istorică, dimensiunea filosofică, perspectiva economică, estetică, psihologică, etc. În prezentul articol ne vom axa pe perspectiva pedagogică de definire a valorilor

Human history begins with the history of signs and values. Animals, unlike humans, not being unable to utter, cannot turn their attractions and repulsions into values. Only the dialogue, first with the others and later with itself, allows distance from phenomena and appearance of questions about their essence. Only the dialogue makes it possible to develop ideas, the only means of communication through dialogue being the human language. The question of values has been defined from various perspectives and dimensions, such as:the historical perspective,the psychological perspective, the philosophical,economic, aesthetic dimensions, etc. In this article we will focus on the pedagogical perspective of defining values.

Cuvinte-cheie
axiologie, valoare, pedagogie, teorie, polaritate, capacitate,

axiology, value, pedagogy, theory, polarity, Capacity