Articolul precedent |
Articolul urmator |
926 148 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-09 21:26 |
SM ISO690:2012 ROTARU, Maria. Definirea și explicarea cauzalității dislexiei. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 373-380. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 373-380 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultimul timp în literatura de specialitate se conturează tendinţa de a conferi termenului dislexie statut de termen global pe care, mai mulţi autori îl folosesc atât pentru incapacităţile de citire cât şi pentru cele de scriere. Privită din mai multe perspective, dislexia nu este o boală, ci mai curând, o stare complexă, însoţită de o simptomatologie diversă, o particularitate cognitivă cu un caracter multifactorial al etiologiei, prezentă pe tot parcursul vieţii. Această particularitate sau fenomen al dezvoltării, nu depinde de nivelul de inteligenţă şi în condiţii potrivite de mediu, nu devine deficienţă. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Rotaru, M.I.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Definirea și explicarea cauzalității dislexiei</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-480-2</relatedIdentifier> <dates> <date dateType='Issued'>2020</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În ultimul timp în literatura de specialitate se conturează tendinţa de a conferi termenului dislexie statut de termen global pe care, mai mulţi autori îl folosesc atât pentru incapacităţile de citire cât şi pentru cele de scriere. Privită din mai multe perspective, dislexia nu este o boală, ci mai curând, o stare complexă, însoţită de o simptomatologie diversă, o particularitate cognitivă cu un caracter multifactorial al etiologiei, prezentă pe tot parcursul vieţii. Această particularitate sau fenomen al dezvoltării, nu depinde de nivelul de inteligenţă şi în condiţii potrivite de mediu, nu devine deficienţă.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>There is a tendency lately in researches to give the term dyslexia the status of a global term, which many authors use as a reading and writing disability. Viewed from several perspectives, dyslexia is not a disease, but rather, a complex condition, accompanied by a diverse symptomatology, a cognitive particularity with a multifactorial character of the etiology which is present throughout life. This particularity or the development phenomenon does not depend on the level of intelligence and under appropriate environmental conditions does not become a deficiency.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>