Repere teoretice şi practice ale asistenţei psihopedagogice în învăţământul universitar incluziv
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
592 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 23:01
SM ISO690:2012
RACU, Sergiu. Repere teoretice şi practice ale asistenţei psihopedagogice în învăţământul universitar incluziv. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 322-329. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Repere teoretice şi practice ale asistenţei psihopedagogice în învăţământul universitar incluziv


Pag. 322-329

Racu Sergiu
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Analizând situaţia actuală în domeniul abordării dizabilităţii şi a eforturilor concrete de integrare a purtătorilor acesteia, constatăm unele discrepanţe între ceea ce se face de facto la capitolul dat în ţara noastră şi ceea ce propun standardele internaţionale avansate în raport cu procesul integraţionist. Sistemul de învăţământ destinat persoanelor cu deficienţe a apărut şi a evoluat în strânsă legătură cu modelul de abordare a dizabilităţii, dominant în societate la o anumită etapă de dezvoltare a acesteia.

Analyzing the current situation in the field of disability and concrete efforts to integrate its carriers, we find some discrepancies between what is done de facto in this regard in our country and what advanced international standards propose in relation to the integration process. The education system for people with disabilities has emerged and evolved in close connection with the disability approach model, dominant in society at a certain stage of its development.

Cuvinte-cheie
tineri cu dizabilităţi, educație incluzivă, învăţământ universitar incluziv, asistenţă psihopedagogică