Bilingvismul în tulburarea spectrului autist
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
595 69
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 13:32
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana, GHERGHELIGIU, Angela. Bilingvismul în tulburarea spectrului autist. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 317-322. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Bilingvismul în tulburarea spectrului autist


Pag. 317-322

Ciobanu Adriana, Ghergheligiu Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

În contextul integrării școlare - bilingvismul este unul dintre cele mai discutabile aspecte. E intuitiv faptul ca copiii cu dezvoltare tipică și atipică cu bilingvism sunt subestimați pentru că nu știu să se exprime. Vechea noțiune conform căreia bilingvismul ar putea „confunda‖ un copil a fost mult timp respinsă de un număr mare de cercetări care sugerează tocmai contrariul. Încă din copilărie, persoanele dintr-un mediu bilingv prezintă avantaje în anumite sarcini cognitive. Mai mult, există dovezi că persoanele bilingve au performanțe mai bune la sarcinile care indică înțelegerea socială, rezultând din capacitatea de a naviga prin complexitatea mai multor culturi. Cu toate acestea, dacă aceste avantaje se aplică și copiilor cu tulburare de spectru autist rămâne un subiect controversat.

In the context of school integration - bilingualism is one of the most debatable aspects. It is intuitive that children with typical and atypical development with bilingualism are underestimated because they do not know how to express themselves.The old notion that bilingualism could "confuse" a child has long been refuted by a large body of research that suggests quite the opposite. As early as infancy, persons in a bilingual environment show advantages in certain cognitive tasks. Furthermore, there is evidence that bilingual persons perform better on tasks indicative of social understanding stemming from the ability to navigate the intricacies of more than one culture. Nevertheless, whether these advantages also apply to children with ASD remains a controversial topic.