Articolul precedent |
Articolul urmator |
595 69 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-03 13:32 |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Adriana, GHERGHELIGIU, Angela. Bilingvismul în tulburarea spectrului autist. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 317-322. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 317-322 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În contextul integrării școlare - bilingvismul este unul dintre cele mai discutabile aspecte. E intuitiv faptul ca copiii cu dezvoltare tipică și atipică cu bilingvism sunt subestimați pentru că nu știu să se exprime. Vechea noțiune conform căreia bilingvismul ar putea „confunda‖ un copil a fost mult timp respinsă de un număr mare de cercetări care sugerează tocmai contrariul. Încă din copilărie, persoanele dintr-un mediu bilingv prezintă avantaje în anumite sarcini cognitive. Mai mult, există dovezi că persoanele bilingve au performanțe mai bune la sarcinile care indică înțelegerea socială, rezultând din capacitatea de a naviga prin complexitatea mai multor culturi. Cu toate acestea, dacă aceste avantaje se aplică și copiilor cu tulburare de spectru autist rămâne un subiect controversat. |
||||||
|