Rolul competențelor manageriale ale cadrelor didactice din învățământul primar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
513 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 19:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.2:005 (3)
Education (14491)
Management (1897)
SM ISO690:2012
POSTOLACHI, Iulia. Rolul competențelor manageriale ale cadrelor didactice din învățământul primar. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 2(45), pp. 43-52. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(45) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Rolul competențelor manageriale ale cadrelor didactice din învățământul primar

The role of the managerial competences of the teachers in the primary education

CZU: 371.2:005

Pag. 43-52

Postolachi Iulia12
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2021


Rezumat

Acest articol prezintă competențele și abilitățile manageriale ale cadrelor didactice din învățământul primar. Pentru a fi un manager de succes, cadrul didactic trebuie să dispună atât de cunoștințe teoretice, cât și de ambiție, perseverență, tenacitate. A colabora constructiv cu elevii și părinții acestora este o artă, un talent dezvoltat prin experiență. Un manager-învățător la clasele primare trebuie să planifice acțiunile, apoi să realizeze obiectivele stabilite. Succesul este asigurat de implicarea activă în viața elevilor și a școlii. Managerul-învățător reprezintă veriga de legătură dintre instituția de învățământ și societate.

This article treats the managerial skills and abilities of the teachers in primary education. To be a successful manager the teacher must have both theoretical knowledge and ambition, perseverance, tenacity. To work constructively with pupils and their parents is an art, a talent developed through experience. A teacher-manager in the primary classes must plan the actions, then achieve the goals set. The success is assured by the active involvement in children and school‟s life. The teacher-manager represents the link between the educational institution and the society.

Cuvinte-cheie
manager, competențe manageriale, învățământul primar, calităţi, roluri,

manager, managerial skills, primary education, features, roles