Articolul precedent |
Articolul urmator |
507 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-23 17:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.026 (3) |
Kinds of school providing general education (2016) |
SM ISO690:2012 IONESCU, Ileana Constanța. Învățarea experiențială și dezvoltarea mentalității deschise în educația timpurie. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 343-347. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.026 | ||||||
Pag. 343-347 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
To be a good teacher you have to know who the children you work with are, you have to know how they think. The Alpha generation, children born after 2010, will be, according to specialists, the most numerous generations, the most educated and with the best financial situation. They are cognitively stimulated from the first years of life, have instant access to information, communicate permanently through technology and come into contact off / online with children from other countries or from other continents. Open Mindset in Education is an educational philosophy that changes the way children are viewed and treated and provides practical tools to raise children whose values are trust, courage, care, initiative and lifelong learning. |
||||||
Cuvinte-cheie educație timpurie, mentalitate deschisă, inteligența emoțională, mindfulness |
||||||
|