Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
325 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 09:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.087.68(478)+784.087.68:781.68 (2) |
Vocal music (287) |
SM ISO690:2012 MIHALAŞ, Mihai. Mijloace de expresivitate componistice şi interpretative în suita corală cine n-are dor de luncă de T. Zgureanu. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 2(37), pp. 93-98. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(37) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.087.68(478)+784.087.68:781.68 | ||||||
Pag. 93-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Suita „Cine n-are dor de luncă” este una dintre cele mai reprezentative şi, totodată, accesibile creaţii corale de inspiraţie folclorică din palmaresul lui Teodor Zgureanu. Mesajul textului poetic al suitei este plin de umor care se reflectă şi în conţinutul muzicii. Suita cuprinde trei miniaturi contrastante și se remarcă printr-o scriitură corală destul de diversă care conţine expunerea omofon-armonică îmbinată cu monodia acompaniată şi câteva elemente de polifonie imitativă. Muzica suitei este plină de dispoziție bună şi optimism pe care compozitorul le redă prin diferite inflexiuni, desene ritmice unice precum şi teme muzicale cu un caracter jucăuş. Executarea şi audierea acestei suite corale creează de fiecare dată o dispoziţie bună printr-o desfăşurare bine ordonată a ideilor poetice, formei şi materialului muzical. Autorul a evidențiat și analizat o serie de particularități tehnice și mijloace de expresivitate ce pot fi aplicate în procesul de interpretare a ciclului „Cine n-are dor de luncă”, atât la repetiții cât și în timpul evoluării scenice |
||||||
Cuvinte-cheie miniatură corală, suită corală, T. Zgureanu, artă de interpretare corală, sursă folclorică, imitaţie polifonică, mijloace de expresivitate, mijloace tehnice, choral miniature, choral suite, T. Zgureanu, choral interpretation, folklore sourse, polyphonic imitation, means of expression, technical means |
||||||
|