Articolul precedent |
Articolul urmator |
603 40 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-01 20:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013+37.091 (4) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
Organization of instruction (533) |
SM ISO690:2012 POGOLŞA, Lilia. Profesionalizarea pedagogică a cadrelor didactice: un prezent recuperabil? In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 3-9. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013+37.091 | ||||||
Pag. 3-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The text addresses the process of pedagogical professionalization of teachers which has not yet been able to become a motivational technique at least or, at most, a functional science. The concept of pedagogical professionalization of teachers is revealed through the theory of human capital and through the context of recovery of the present professionalization which requires that the teacher must have a vision and a new adaptation dynamics regarding the permanent changes of the contemporary society. |
||||||
|