Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
633 49 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 14:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.78 (3) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 LAZLO, Ioana. Emile Durkheim – inițiator al paradigmei pedagogiei sociologice. O analiză din perspectiva pedagogiei istorice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 22-25. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931127 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931127 | ||||||
CZU: 37.013.78 | ||||||
Pag. 22-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul nostru analizează pedagogia lui Emile Durkheim, fondator al sociologiei și inițiator al paradigmei pedagogiei sociologice/sociocentriste. Este valorificată metodologia de cercetare istorică bazată pe interpretarea sincronică-diacronică a operei pedagogice a lui Durkheim. Se utilizează trei criterii epistemologice: a) delimitarea reperelor istorice – epoca modernă; b) evidențierea stadiului de dezvoltare a pedagogiei (pedagogia sociologică – paradigma pedagogiei sociologice/sociocentriste); c) fixarea conceptelor fundamentale care definesc obiectul de studiu, normativitatea și metodologia de cercetare – specifice, identificate în cadrul celor mai importante opere pedagogice ale lui Durkheim. |
||||||
Cuvinte-cheie metodologie de cercetare istorică, pedagogie istorică, interpretare sincronică-diacronică, paradigma pedagogiei sociologice/sociocentriste, socializarea metodică a tinerei generații, historical research methodology, historical pedagogy, synchronic-diachronic interpretation, the paradigm of sociological/sociocentric pedagogy, methodical socialization of the younger generation |
||||||
|