Emile Durkheim – inițiator al paradigmei pedagogiei sociologice. O analiză din perspectiva pedagogiei istorice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
633 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 14:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.78 (3)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
LAZLO, Ioana. Emile Durkheim – inițiator al paradigmei pedagogiei sociologice. O analiză din perspectiva pedagogiei istorice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 22-25. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931127
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Emile Durkheim – inițiator al paradigmei pedagogiei sociologice. O analiză din perspectiva pedagogiei istorice

Emile Durkheim – Initiator of the Paradigm of Sociological Pedagogy. An Analysis from the Perspective of Historical Pedagogy

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931127
CZU: 37.013.78

Pag. 22-25

Lazlo Ioana
 
Inspectoratul Școlar al Municipiului București
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

Studiul nostru analizează pedagogia lui Emile Durkheim, fondator al sociologiei și inițiator al paradigmei pedagogiei sociologice/sociocentriste. Este valorificată metodologia de cercetare istorică bazată pe interpretarea sincronică-diacronică a operei pedagogice a lui Durkheim. Se utilizează trei criterii epistemologice: a) delimitarea reperelor istorice – epoca modernă; b) evidențierea stadiului de dezvoltare a pedagogiei (pedagogia sociologică – paradigma pedagogiei sociologice/sociocentriste); c) fixarea conceptelor fundamentale care definesc obiectul de studiu, normativitatea și metodologia de cercetare – specifice, identificate în cadrul celor mai importante opere pedagogice ale lui Durkheim.

Our study analyzes the pedagogy of Emile Durkheim, founder of sociology and initiator of the sociological/ sociocentric pedagogy paradigm. We employ the historical research methodology based on the synchronic-diachronic interpretation of Durkheim’s pedagogical work, and use three epistemological criteria: a) delimitation of historical landmarks – the Modern era; b) highlighting the stage of development of the pedagogy (sociological pedagogy – the paradigm of the sociological/sociocentric pedagogy); c) establishing the fundamental concepts that define the object of study, the normativity, and the research methodology, which are specific and identified within the most important pedagogical works of Durkheim.

Cuvinte-cheie
metodologie de cercetare istorică, pedagogie istorică, interpretare sincronică-diacronică, paradigma pedagogiei sociologice/sociocentriste, socializarea metodică a tinerei generații,

historical research methodology, historical pedagogy, synchronic-diachronic interpretation, the paradigm of sociological/sociocentric pedagogy, methodical socialization of the younger generation