Perspective de abordare a dezvoltării emoționale la orele de educație plastică
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
682 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 11:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:73/76 (2)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3925)
Plastic arts (429)
Drawing. Design. Applied arts and crafts (1188)
Painting (2340)
Graphic art, printmaking. Graphics (3616)
SM ISO690:2012
STRATULAT, Teodor, SANDULEAC, Sergiu. Perspective de abordare a dezvoltării emoționale la orele de educație plastică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 2-3(120-121), pp. 25-28. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3931148
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(120-121) / 2020 / ISSN 1810-6455

Perspective de abordare a dezvoltării emoționale la orele de educație plastică

Approaching Emotional Development in Fine Art Lessons

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3931148
CZU: 37.015:73/76

Pag. 25-28

Stratulat Teodor, Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2020


Rezumat

În procesul educației artistico-plastice în școală, elevii sunt ajutați să își formeze competențe specifice disciplinei în receptarea și crearea lucrărilor de artă plastică. Articolul de față argumentează necesitatea abordării educației plastice din perspectiva dezvoltării inteligenței emoționale, cu scopul formării unor atitudini personale față de valorile artistice. Competențele emoționale reprezintă conștientizarea propriilor emoții, gestionarea acestora, autoreglarea emoțională, empatia, automotivarea emoțională etc. Un „mic artist” nu va crea cu forță deplină fără implicare emoțională și fără energia emoțională ce o deține.

In the process of fine art education in school the students are helped to form certain skills related to the perception and creation of works of fine art. Our article argues the necessity of approaching art education from the emotional intelligence perspective, in order to help the students develop personal attitudes towards artistic values. The emotional intelligence competencies involve the acknowledgement and management of one’s own emotions, emotional self-regulation, empathy, emotional self-motivation etc. A young artist will never unleash his full creative skills without emotional involvement and without applying his emotional energy

Cuvinte-cheie
creație artistico-plastică, dezvoltare emoțională, Inteligenţa emoţională, principii didactice, potenţial creativ, potențarea creativității,

artistic creation, emotional development, emotional intelligence, didactic principles, creative potential, development of creativity