Increasing the productivity of garment manufacturers thanks to consultancy services
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1293 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-29 23:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[658:005.942]:67/68 (1)
Business management, administration. Commercial organization (757)
Fields of management (319)
Various industries, trades and crafts (166)
Industries, crafts and trades for finished or assembled articles (585)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢĂ, Maria, NISTOR, Doina. Increasing the productivity of garment manufacturers thanks to consultancy services. In: Journal of Social Sciences, 2020, vol. 3, nr. 2, pp. 23-31. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3871335
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 3, Numărul 2 / 2020 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Increasing the productivity of garment manufacturers thanks to consultancy services

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3871335
CZU: [658:005.942]:67/68

Pag. 23-31

Gheorghiţă Maria, Nistor Doina
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 iunie 2020


Rezumat

The firm-level competitiveness is affected by factors that impact its productivity levels, costs and the value added for consumers. The pace of current changes generates profound transformations in production, prompting manufacturing firms to quickly react to ensure the increased efficiency essential for their survival. At the same time, the ability of firms to adapt and change has become an essential element of their competitive advantage. Apparel manufacturing firms need today to change their production systems engaging methods that ensure reduction of losses at each step of the production process. Effective improvements can happen when firms acknowledge the need to engage specialized consulting services. This article presents the findings of using consulting services in apparel manufacturing firms in the Republic of Moldova aimed to improve production systems based on Lean methodology to eliminate loss, increase productivity, reduce costs, and increase added value.

Factorii la nivel de întreprindere, care au repercusiuni asupra competitivităţii acesteia, sunt cei cu impact asupra nivelului productivităţii, costurilor și valorii create pentru consumatori. Dinamismul schimbărilor actuale generează transformări profunde în sfera de producere, întreprinderile fiind nevoite să reacţioneze prompt pentru a asigura un nivel de eficienţă sporit, care i-ar asigura supravieţuirea. Totodată, implementarea schimbării a devenit un element esenţial al avantajului competitiv. Întreprinderile producătoare de confecţii au nevoie de schimbarea sistemelor de producţie pe sisteme noi, bazate pe metodologii care le-ar asigura reducerea pierderilor, creșterea productivităţii și a eficienţei. Schimbările eficiente pot fi asigurate când întreprinderile conștientizează necesitatea utilizării serviciilor de consultanţă. În acest articol sunt expuse unele rezultate ale aplicării serviciilor de consultanţă în întreprinderile de confecţii din Republica Moldova în scopul perfecţionării sistemelor de producţie bazate pe metodologia Lean pentru eliminarea pierderilor, creșterea productivităţii, reducerea costurilor și creșterea valorii adăugate.

Cuvinte-cheie
Productivity, Competitiveness, production systems, value added, consultancy, Lean Management,

productivitate, competitivitate, sisteme de producţie, valoare adăugată, consultantă, Lean Management