Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
644 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-26 10:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Организация обучения (533) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Elaborarea unui curs opţional: paradigme şi strategii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 29-32. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583288 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3583288 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 29-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Concepţia unui curs opţional derivă din interesul ştiinţific al autorului şi permite o abordare originală a conţinuturilor, mai ales a celor ce se edifică pe subiecte interdisciplinare. Cursul opţional însă nu trebuie orientat spre transmiterea unei informaţii extinse, ci trebuie orientat din momentul proiectării spre dezvoltarea competenţelor specifice pe care şi le propune. Scenariile de elaborare şi realizare a unui curs opţional în gimnaziu sau liceu sunt diferite. Sugestiile noastre se referă la un pattern al cursurilor consacrate personalităţilor marcante ale literaturii şi culturii şi la o structură deschisă a cursurilor de alfabetizare funcţională. |
||||||
Cuvinte-cheie curs opţional, curriculum, competenţe specifice, alfabetizare funcţională, Optional course, curriculum, specific competences, functional literacy |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.3583288</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Cosovan, O.M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Elaborarea unui curs opţional: paradigme şi strategii</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>curs opţional</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>competenţe specifice</subject> <subject>alfabetizare funcţională</subject> <subject>Optional course</subject> <subject>curriculum</subject> <subject>specific competences</subject> <subject>functional literacy</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-12-27</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Concepţia unui curs opţional derivă din interesul ştiinţific al autorului şi permite o abordare originală a conţinuturilor, mai ales a celor ce se edifică pe subiecte interdisciplinare. Cursul opţional însă nu trebuie orientat spre transmiterea unei informaţii extinse, ci trebuie orientat din momentul proiectării spre dezvoltarea competenţelor specifice pe care şi le propune. Scenariile de elaborare şi realizare a unui curs opţional în gimnaziu sau liceu sunt diferite. Sugestiile noastre se referă la un pattern al cursurilor consacrate personalităţilor marcante ale literaturii şi culturii şi la o structură deschisă a cursurilor de alfabetizare funcţională.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The underlying concept of an optional course derives from the course leader’s scholarly interests, allowing him to take an original approach to course contents, particularly in a course based on an interdisciplinary subject. However, an optional course ought not to be set to merely disseminate extended knowledge; from the first planning instant, it needs to be directed towards the development of the specific competences it is envisaging. An optional course for gymnasium is developed and implemented differently from a lyceum one. Our suggestions concern a design pattern for courses built around literary and cultural personalities, and an open structure for functional literacy courses</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>