Perspectiva interculturală a demersului formativ versus dimensiunea timpului la români şi ruşi
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
678 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-09 12:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:[811.135.1+811.161.1] (1)
Социология культуры. Культурный контекст социальной жизни (790)
Балканские романские языки (1456)
Восточнославянские языки (363)
SM ISO690:2012
TRINCA, Lilia. Perspectiva interculturală a demersului formativ versus dimensiunea timpului la români şi ruşi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 24-28. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583281
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455

Perspectiva interculturală a demersului formativ versus dimensiunea timpului la români şi ruşi

An Intercultural Perspective on the Formative Discourse Concerning Time for Romanians and Russians

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3583281
CZU: 316.77:[811.135.1+811.161.1]

Pag. 24-28

Trinca Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2020


Rezumat

Cercetarea de faţă este circumscrisă activităţii de elaborare a unui set de materiale (curriculum, ghid, suport de curs) la unitatea de curs Comunicarea interculturală, destinat studenţilor şi profesorilor de la Facultatea de Litere (specialităţile din domeniul Ştiinţe ale educaţiei şi Filologie). A devenit deja axiomatic faptul că nu doar competenţa lingvistică este esenţială în procesul de învăţare a unei limbi, ci şi cea comunicativă şi interculturală, întrucât limba e indispensabil legată de mentalul poporului, cultura, viziunea asupra lumii etc. Am dovedit aceasta analizând una din dimensiunile culturale relevate de cercetătorul american Hoftede Geert – orientarea temporală, întrucât timpul e unul dintre principalele sisteme de organizare a vieţii

The present research is confined to the activity of developing a set of materials (curriculum, teacher’s guide, course support notes) for the Intercultural Communication course, intended for students and lecturers of the Faculty of Letters (specialties in the field of Education and Philology). It has already become axiomatic that in language learning not only linguistic competence is essential, but also the communicative and intercultural one, since language is closely connected to the people’s mind, culture, worldview etc. We have proved this by analyzing one of the cultural dimensions revealed by the American researcher Hoftede Geert – the temporal orientation, since time is one of the main systems of organizing life

Cuvinte-cheie
comunicare interculturală, dimensiune culturală, timp, timp monocronic, timp policronic, model, viziune etnolingvistică asupra lumii,

intercultural communication, cultural dimension, monochronic time, polychronic time, pattern, ethnolinguistic worldview