Elaborarea unui curs opţional: paradigme şi strategii
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
629 6
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-26 10:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (476)
Организация обучения (523)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Elaborarea unui curs opţional: paradigme şi strategii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 6(118), pp. 29-32. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583288
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(118) / 2019 / ISSN 1810-6455

Elaborarea unui curs opţional: paradigme şi strategii

Developing an Optional Course: Paradigm and Strategies

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3583288
CZU: 37.091

Pag. 29-32

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2020


Rezumat

Concepţia unui curs opţional derivă din interesul ştiinţific al autorului şi permite o abordare originală a conţinuturilor, mai ales a celor ce se edifică pe subiecte interdisciplinare. Cursul opţional însă nu trebuie orientat spre transmiterea unei informaţii extinse, ci trebuie orientat din momentul proiectării spre dezvoltarea competenţelor specifice pe care şi le propune. Scenariile de elaborare şi realizare a unui curs opţional în gimnaziu sau liceu sunt diferite. Sugestiile noastre se referă la un pattern al cursurilor consacrate personalităţilor marcante ale literaturii şi culturii şi la o structură deschisă a cursurilor de alfabetizare funcţională.

The underlying concept of an optional course derives from the course leader’s scholarly interests, allowing him to take an original approach to course contents, particularly in a course based on an interdisciplinary subject. However, an optional course ought not to be set to merely disseminate extended knowledge; from the first planning instant, it needs to be directed towards the development of the specific competences it is envisaging. An optional course for gymnasium is developed and implemented differently from a lyceum one. Our suggestions concern a design pattern for courses built around literary and cultural personalities, and an open structure for functional literacy courses

Cuvinte-cheie
curs opţional, curriculum, competenţe specifice, alfabetizare funcţională,

Optional course, curriculum, specific competences, functional literacy