Transfer from mother tongue to English: a barrier or a facilitator to competence development?
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
996 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-06 08:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.11'243 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Германские языки (817)
SM ISO690:2012
PETRICIUC, Lilia. Transfer from mother tongue to English: a barrier or a facilitator to competence development? In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2015, nr. XV(1), pp. 144-147. ISSN 1857-0976.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice
Numărul XV(1) / 2015 / ISSN 1857-0976

Transfer from mother tongue to English: a barrier or a facilitator to competence development?

CZU: 37.016:811.11'243

Pag. 144-147

Petriciuc Lilia
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

The aim of this theoretical article is to explore how foreign language teaching in Moldova has changed over the last three decades and how mother tongue influences foreign language acquisition. We attempt to show that native language can enhance the development of communicative competences through language transfer. It also analyzes some variables that affect linguistic transfer and points the idea that that latter could be viewed as a catalyst to developing foreign language skills, contrary to the widely spread view that language transfer is mainly an impediment to it.

Acest articol teoretic are drept obiectiv o sintetizare a modului în care a evoluat predarea limbii engleze în Republica Moldova în ultimele trei decenii şi prezintă o viziune asupra influenţei limbii materne în învăţarea unei limbi străine. Sunt prezentate cîteva argumente care confirmă că competenţele solide de comunicare în limba maternă facilitează dezvoltarea acestora în limba străină. De asemenea, sunt abordate cîteva variabile care influenţează acest transfer, accentuîndu-se idea că acesta poate fi perceput ca un catalizator în dezvoltarea competenţelor în limba engleză, contrar opiniei pe larg vehiculate, conform căreia transefrul este perceput mai mult drept un obstacol.

Cuvinte-cheie
competence, mother tongue, foreign language, positive/negative transfer, variables, influence,

competenţă, limba maternă, limbă străină, transfer pozitiv/ negative, variabile, influențe