Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1177 96 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 17:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1.015.3:316.614 (1) |
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (629) |
Социальная психология (983) |
SM ISO690:2012 CURILOV, Svetlana, LAPOŞINA, Emilia. Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 4(57), pp. 86-97. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 4(57) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.1.015.3:316.614 | ||||||
Pag. 86-97 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările de mediu în viața oricărui copil generează schimbări în comportamentul copilului, inclusiv în cel de adaptare la noile cerințe. Cercetările realizate cu referire la adaptarea școlară a copiilor cu dezvoltare tipică demonstrează faptul că aceștea pot întâmpina anumite dificultăți în acest sens, determinate de un șir de factori. Rezultatele preliminare a cercetării în cauză demonstrează prezența dificultăților de adaptăre și integrăre școlară și la copiii cu dizabilități, la fel, generate de anumiți factori. Astfel, depistărea cât mai timpurie și recuperarea acestor dificultăți prin asistență psihopedagogică individualizată devine o condiție pentru o adaptare și integrare de succes. |
||||||
Cuvinte-cheie cheie: copii cu dizabilități, dificultăţi, adaptare, integrare, recuperare, children with disabilities, difficulties, adaptation, integration, reabilitation |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Curilov, S.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Lapoşina, E.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dificultăți de adaptare și integrare școlară a copiilor cu dizabilități în medii comune de învățare</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0224</relatedIdentifier> <subjects> <subject>cheie: copii cu dizabilități</subject> <subject>dificultăţi</subject> <subject>adaptare</subject> <subject>integrare</subject> <subject>recuperare</subject> <subject>children with disabilities</subject> <subject>difficulties</subject> <subject>adaptation</subject> <subject>integration</subject> <subject>reabilitation</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>376.1.015.3:316.614</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-12-26</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Schimbările de mediu în viața oricărui copil generează schimbări în comportamentul copilului, inclusiv în cel de adaptare la noile cerințe. Cercetările realizate cu referire la adaptarea școlară a copiilor cu dezvoltare tipică demonstrează faptul că aceștea pot întâmpina anumite dificultăți în acest sens, determinate de un șir de factori. Rezultatele preliminare a cercetării în cauză demonstrează prezența dificultăților de adaptăre și integrăre școlară și la copiii cu dizabilități, la fel, generate de anumiți factori. Astfel, depistărea cât mai timpurie și recuperarea acestor dificultăți prin asistență psihopedagogică individualizată devine o condiție pentru o adaptare și integrare de succes.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Environmental changes in the life of any child cause changes in the child's behavior, including the adaptation to the new requirements. Research on school adaptation of children with typical development demonstrates that they may face certain difficulties in this regard, caused by a number of factors. The preliminary results of the research in question demonstrate the difficulty of adaptation and school integration of children with disabilities, as well, generated by certain factors. Thus, early detection and recovery through personalized psycho-pedagogical assistance becomes a condition for successful adaptation and integration.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>