Asigurarea stării de bine la copii cu cerințe educative speciale prin dezvoltarea creativității
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
906 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 13:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.954.4:376 (1)
Психология (3383)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (599)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Asigurarea stării de bine la copii cu cerințe educative speciale prin dezvoltarea creativității. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 4(57), pp. 79-85. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 4(57) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Asigurarea stării de bine la copii cu cerințe educative speciale prin dezvoltarea creativității

Ensuring the well-being in children with special education needs through creativity development

CZU: 159.954.4:376

Pag. 79-85

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2019


Rezumat

Lucrarea reprezintă viziuni generale, privind promovarea stării de bine la copii cu dizabilități prin intermediul creativității, respectând astfel un drept fundamental al acestora și aducând beneficii pentru toți. Studierea aspectelor psihologice ale bunăstării emoţionale avantajează toleranța, receptivitatea față de ceilalți, responsabilitatea, deschiderea pentru o lume caracterizată de diversitate. Ce distanță mică și, în același timp, mare este de la a învăța sensul termenului fericire/stare de bine (well-being), până a soluționa în comun problemele psihosociale a copiilor cu cerințe educative speciale. În acest sens, intervenția psihologului vizează proiectarea în activitățile de recuperare, a diferitor componente cu accent pe fenomenul și promovarea creativității. În vederea catalizării demersului de influență pozitivă prin stimularea creativității în articol sunt puse în valoare jocul, libertatea, artterapia, armonii cromatice, activități plastice etc.

The present paper represents general visions, regarding the promotion of the well-being of children with disabilities through creativity, thus respecting a fundamental right of them and bringing benefits for all. Studying the psychological aspects of emotional well-being favours tolerance, receptivity to others, responsibility, openness to a world characterized by diversity. What a small and, at the same time, great distance is from learning the meaning of the term happiness / well-being, to jointly solving the psychosocial problems of children with special educational needs. In this sense, the intervention of the psychologist aims at designing in the recovery activities, different components with an emphasis on the phenomenon and promoting creativity. In order to catalyse the process of positive influence by stimulating creativity in the article, the game, freedom, art therapy, chromatic harmonies, plastic activities, etc.

Cuvinte-cheie
copii cu cerințe educative speciale (CES), stare emoțională de bine, creativitate, asistenţă psihologică,

children with special educational needs, good emotional state, creativity, psychological assistance