Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1172 121 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-16 06:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (302) |
Психология (3511) |
SM ISO690:2012 ŞTEFANEŢ, Diana, BOTNARI, Ina. Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 70-73. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 70-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este îngrijorător faptul că din ce în ce mai mulţi copii, adolescenţi şi tineri nu reuşesc să îşi găsească locul în societate, nu îşi estimează corect potenţialul şi valoarea. Adolescentul încearcă să se cunoască şi să se autoevalueze în raport cu realizările sale şi ale altora. Orice activitate, indiferent de natura ei, reprezintă o sursă de autocunoaştere. Cunoaşterea de sine se realizează într-un mod obiectiv prin comunicarea cu oamenii, deoarece cunoscându-i pe alţii ne cunoaştem mai bine pe noi înşine, iar aplicarea unor teste psihologice ajută nu doar la petrecerea plăcută a timpului liber, ci şi la autocunoaştere şi la dezvoltarea personalităţii. Cine nu acceptă că are limite şi nu şi le asumă, nu se poate autoeduca şi deveni autoeficient. Cunoaşterea calităţilor sporeşte încrederea în forţele proprii, iar cunoaşterea neajunsurilor mobilizează persoana pentru înlăturarea lor. Un simţ puternic al autoeficacităţii dezvoltă realizările umane şi bunăstarea personală în multe moduri. Persoanele cu o încredere puternică în capacităţile lor văd sarcinile dificile ca provocări ce trebuie înfruntate, dar nu ca pericole ce trebuie evitate. |
||||||
Cuvinte-cheie autocunoaştere, autoeficacitate, încredere în sine, potenţial, personalitate, self-knowledge, self-efficacy, confidence, Potential, personality |
||||||
|
Google Scholar Export
<meta name="citation_title" content="Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii"> <meta name="citation_author" content="Ştefaneţ Diana"> <meta name="citation_author" content="Botnari Ina"> <meta name="citation_publication_date" content="2017/12/27"> <meta name="citation_journal_title" content="Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională"> <meta name="citation_volume" content="105-106"> <meta name="citation_issue" content="5-6"> <meta name="citation_firstpage" content="70"> <meta name="citation_lastpage" content="73"> <meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/70-73_15.pdf">