Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1171 121 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-16 06:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (302) |
Психология (3511) |
SM ISO690:2012 ŞTEFANEŢ, Diana, BOTNARI, Ina. Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 70-73. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 70-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este îngrijorător faptul că din ce în ce mai mulţi copii, adolescenţi şi tineri nu reuşesc să îşi găsească locul în societate, nu îşi estimează corect potenţialul şi valoarea. Adolescentul încearcă să se cunoască şi să se autoevalueze în raport cu realizările sale şi ale altora. Orice activitate, indiferent de natura ei, reprezintă o sursă de autocunoaştere. Cunoaşterea de sine se realizează într-un mod obiectiv prin comunicarea cu oamenii, deoarece cunoscându-i pe alţii ne cunoaştem mai bine pe noi înşine, iar aplicarea unor teste psihologice ajută nu doar la petrecerea plăcută a timpului liber, ci şi la autocunoaştere şi la dezvoltarea personalităţii. Cine nu acceptă că are limite şi nu şi le asumă, nu se poate autoeduca şi deveni autoeficient. Cunoaşterea calităţilor sporeşte încrederea în forţele proprii, iar cunoaşterea neajunsurilor mobilizează persoana pentru înlăturarea lor. Un simţ puternic al autoeficacităţii dezvoltă realizările umane şi bunăstarea personală în multe moduri. Persoanele cu o încredere puternică în capacităţile lor văd sarcinile dificile ca provocări ce trebuie înfruntate, dar nu ca pericole ce trebuie evitate. |
||||||
Cuvinte-cheie autocunoaştere, autoeficacitate, încredere în sine, potenţial, personalitate, self-knowledge, self-efficacy, confidence, Potential, personality |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ştefaneţ, D.</creatorName> <affiliation>Centrul de Excelență în Economie și Finanțe, Chișinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Botnari, I.</creatorName> <affiliation>Liceul Teoretic „Lucian Blaga“, mun. Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>autocunoaştere</subject> <subject>autoeficacitate</subject> <subject>încredere în sine</subject> <subject>potenţial</subject> <subject>personalitate</subject> <subject>self-knowledge</subject> <subject>self-efficacy</subject> <subject>confidence</subject> <subject>Potential</subject> <subject>personality</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.922.8</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017-12-27</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Este îngrijorător faptul că din ce în ce mai mulţi copii, adolescenţi şi tineri nu reuşesc să îşi găsească locul în societate, nu îşi estimează corect potenţialul şi valoarea. Adolescentul încearcă să se cunoască şi să se autoevalueze în raport cu realizările sale şi ale altora. Orice activitate, indiferent de natura ei, reprezintă o sursă de autocunoaştere. Cunoaşterea de sine se realizează într-un mod obiectiv prin comunicarea cu oamenii, deoarece cunoscându-i pe alţii ne cunoaştem mai bine pe noi înşine, iar aplicarea unor teste psihologice ajută nu doar la petrecerea plăcută a timpului liber, ci şi la autocunoaştere şi la dezvoltarea personalităţii. Cine nu acceptă că are limite şi nu şi le asumă, nu se poate autoeduca şi deveni autoeficient. Cunoaşterea calităţilor sporeşte încrederea în forţele proprii, iar cunoaşterea neajunsurilor mobilizează persoana pentru înlăturarea lor. Un simţ puternic al autoeficacităţii dezvoltă realizările umane şi bunăstarea personală în multe moduri. Persoanele cu o încredere puternică în capacităţile lor văd sarcinile dificile ca provocări ce trebuie înfruntate, dar nu ca pericole ce trebuie evitate.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>It is worrying that an increasing number of children, teenagers, and young adults fail to find their place in society and are unable to estimate their true value and potential. A teenager attempts to know him- or herself and to self-assess based on his or her own and others’ achievements. Any activity, regardless of its nature, is a source of self-knowledge. Self- knowledge occurs objectively through communication with other people, because by knowing others we get to know ourselves better, while doing psychological tests is not merely a pleasant pastime, but a means to know oneself better and to develop one’s personality. Those who do not know their limitations and do not accept them cannot educate themselves and become self-efficient. Knowing our qualities increases confidence in our powers, while awareness of our shortcomings mobilizes us to overcome them. A strong feeling of self-efficiency contributes to achievements and wellbeing in many ways. People with strong confidence in their capacity perceive difficult tasks as challenges to be confronted rather than as dangers to be avoided.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>