Articolul precedent |
Articolul urmator |
808 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 20:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1'373.45:070 (5) |
Балканские романские языки (1456) |
Газеты. Пресса. Журналистика (561) |
SM ISO690:2012 CĂRUNTU-CARAMAN, Livia. Utilizarea englezismelor pe panourile publicitare stradale. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Moştenire, Influenţă, Continuitate, Ed. 12, 6 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2019, Ediţia 12, pp. 33-41. ISBN 978-9975-3289-0-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 12, 2019 |
||||||
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european" 12, Chişinău, Moldova, 6 decembrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.135.1'373.45:070 | ||||||
Pag. 33-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Fenomenul englezismelor ia amploare datorită schimbărilor produse în viața materială și spirituală a societății românești, în rezultatul intensificării relațiilor social-politice și economico-financiare cu Occidentul, stimulând evoluția limbii române. Utilitatea lor este probată în comunicare prin frecvența sporită în toate domeniile publice, inclusiv și prin intermediul discursului de pe panourile publicitare stradale. Preocupați de aspectul cultural-lingvistic actual al capitalei, am cercetat englezismele de pe posterele promoționale. Acestea atrag atenția asupra textului, manipulează, persuadează publicul, dar și îngreunează înțelegerea mesajului. În articolul dat explicăm unele englezisme pentru înlesnirea decodării conținutului de pe panouri și elucidăm unele aspecte de adaptare și corectitudine. |
||||||
Cuvinte-cheie vocabular, panouri publicitare, englezisme, utilizare, necesitate, adaptare, corectitudine, vocabulary, advertising boards, Anglicisms, use, necessity, adaptation, fairness |
||||||
|